رییس اداره آموزش وپرورش زارچ درجمع خبرنگاران:

کمبود فضای ورزشی دانش‌آموزی در زارچ/ 100درصد مدارس زارچ به امکانات نیمه الکترونیکی مجهز هستند

نشست خبری رئیس و معاونین اداره اموزش و پرورش زارچ به مناسبت آغاز سال تحصیلی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۲۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زارچ،نشست خبری رئیس  و معاونین اداره اموزش و پرورش زارچ به مناسبت آغاز سال تحصیلی برگزار شد.

رییس اداره آموزش وپرورش زارچ در این نشست عنوان کرد: زارچ فضای ورزشی دانش‌آموزی ندارد وعملیات اجرایی یک سالن چند منظوره ویک باب استخربرای دانش آموزان به دلیل مشکلات بودجه ای وعدم تخصیص اعتبارات لازم متوقف شده است.

محمد کمالی افزود: اداره آموزش وپرورش زارچ از سال 1372 به صورت نمایندگی زیر نظرناحیه 1 آموزش وپرورش یزد شروع به کار کرده وازسال1384 تا کنون به عنوان اداره مستقل با حدود 330 نفر نیروی انسانی درحال فعالیت می باشد.

وی ادامه داد: بخش زارچ نزدیک به4هزاردانش آموز دارد که در 30 آموزشگاه مشغول به تحصیل بوده  که از این تعداد دو مدرسه به صورت دو شیفت فعالیت دارند

کمالی با اعلام این مطلب که  دو مدرسه پسرانه دوستی ودخترانه محبت در بخش زارچ به دانش آموزان اتباع خارجه اختصاص داده شد.

رییس اداره آموزش وپرورش زارچ پذیرش 30درصدی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در مدارس استعدادهای درخشان، نمونه دولتی وشاهد را از افتخارات آموزش و پرورش این بخش عنوان کرد و ابراز داشت: زارچ در سال 93-92 رتبه اول پروژه مهر استان را کسب ودر سال 94-93 از نظرمیزان پذیرش دانشجو در دانشگاههای سراسری، رتبه دوم استان را به خوداختصاص داده است.

کمالی با اشاره به نیازبخش زارچ به سالن آمفی تئاتر و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و کمبود معلم اظهار کرد: متاسفانه هر ساله به اشکال مختلف اززیر بارمسئله کمبود نیرو شانه خالی می شد که در حال حاضرطبق بخشنامه ابلاغی با جذب مربیان پیش دبستانی که تا سال 91-90 حقوق دریافت می کردند به مدت یک سال این مشکل برطرف می شود.

وی یادآور شد: البته آموزش و پرورش هیچ گونه تعهدی نسبت به استخدام آنها ندارد ولی امیدواریم بحث استخدام نیز اتفاق بیفتد.

کمالی نقش خیرین زارچی در ایجاد فضاهای آموزشی را خوب ارزیابی کرد وگفت: با اتمام پروژه های خیری سلمان و حضرت امام رضا(ع) نیاز زارچ به  فضاهای آموزشی برطرف خواهد شد.

وی از احداث دو مدرسه خیری دیگر به نامهای واحدی ودوان خبر داد و تاکید کرد: هر چند در حال حاضرنیازی به این مدارس نداریم اما در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کمالی همچنین از خیرین درخواست کرد در مرمت وبازسازی ساختمان فرسوده مدارس شهید ناصرکریمی وشهید دهستانی زارچ مساعدت وهمکاری نمایند.

وی اجرای طرح هجرت 3 با مشارکت 100 دانش آموز و با هدف بهسازی وآماده سازی مدارس، برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی متقاضیان انتخاب رشته کنکور سراسری، تجهیز 100درصد مدارس به امکانات نیمه الکترونیکی و5درصد الکترونیکی و هوشمندسازی را از دیگر فعالیتهای این اداره عنوان کرد.

یزدامروز

ارسال نظرات
آخرین اخبار