خبرهای داغ:
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:
صادقی گفت: وقتی این بیمار را به مرکز آوردند، او دچار ضربه مغزی و کمری شده بود که با اقدام سریع پزشکان، حال عمومی بیمار بهتر شد و از مرگ رهایی یافت
کد خبر: ۸۵۶۹۱۰۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین ،وقتی فصل چیدن گردو یا میوه سایر درختانی که بلندی زیادی دارند، می شود، گاه می شنویم که افرادی از بالای این گونه درختان سقوط کرده و دچار ضربه مغزی و یا مرگ شده اند. در این  خصوص فهیمه صادقی، مسئول شیفت عصر بخش ارتوپدی مردان مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین،با اشاره به مرد 62 ساله ای داشت که برای چیدن گردو به بالای درخت رفته بود ولی از بالای درخت سقوط کرد و دچار آسیب دیدگی از ناحیه نخاع شده است.

صادقی گفت: وقتی این بیمار را به مرکز آوردند، او دچار ضربه مغزی و کمری شده بود که با اقدام سریع پزشکان، حال عمومی بیمار بهتر شد و از مرگ رهایی یافت، ولی وارد شدن ضربه شدید به مهره های کمری، باعث شد بیمار دچار فلج اندامی شود.

 سقوط، نتیجه بی توجهی به فعالیت مناسب سن و سال

این مقام مسؤول هشدار داد: که وی و همکارانش، با بیماران زیادی مواجه شده اند که به علت عدم توجه به سن و سال خود، بالای درختان می روند که در نهایت، آسیب های جبران ناپذیری به خود وارد می کنند. ایشان ادامه داد که از دست دادن حافظه، فلج شدن و گاهی اوقات، مرگ، نتیجه تلخ اینگونه سهل انگاری ها است.

1002/پ20/ب     

 


ارسال نظرات
پر بیننده ها