خبرهای داغ:
بسیج بررسی می‌کند:

آسیب شناسی "بالا رفتن سن ازدواج "در جوانان

چرا که امروزه ، سن ازدواج جوانان ايراني در چند دهه اخير، روندي صعودي را نشان مي‌دهد این امر در حالی است که این موضوع نباید از سوی مسئولین مربوطه و مردم نادیده گرفته شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۱۳۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س ) بر آن شدیم که مسئله بالارفتن سن ازدواج را از دیدگاه های مختلف بررسی  کنیم.

چرا که امروزه ، سن ازدواج جوانان ايراني در چند دهه اخير، روندي صعودي را نشان مي‌دهد  به همین منظور، سن ازدواج در سال 1354 حدود 25 سالگي بوده است این امر در حالی است که این موضوع به اندازه ای مهم است که نباید از سوی مسئولین مربوطه و حتی مردم نادیده گرفته شود تا در این راستا، فرهنگ سازی صحیح بکار گرفته شود.

حمايت خانوادگي بايد در راستای  "ازدواج ساده" جوانان  صورت گیرد

طاهره بیگم سیدی مشاور امور بانوان در استانداری قزوین ، با اشاره به " افزایش سن ازدواج در جوانان" به خبرنگار بسیج می گوید: حمايت خانوادگي بايد در راستای  "ازدواج ساده" جوانان  صورت گیرد به  این منظور که،،زمينه براي انگيزه تشكيل خانواده در جوانان فراهم  شود در این میان،دولت نيز بايد به اين انگيزه دروني پاسخ بدهد تا بتواند با ايجاد بسترهاي اجتماعي و اقتصادي مناسب براي این امر مهم ، جوانان را حمايت كند.

وی می افزاید: سياستگذاري فرهنگي جامعه بايد به گونه‌اي باشدكه رشدمتناسب فرد را در زمينه‌هاي جسمي، عاطفي، عقلي، اقتصادي نشان بدهد،به بیان ساده تر، جوان باید به مرحله ای از زندگی خود برسد که بتواند با داشتن استقلال مالی فرد دیگری را نیزتامین کند.

به گفته این مسئول، در حال حاضر جوانان سال‌ها پس از بلوغ ،تازه به فکرشغل و يا تامين مسكن می افتند، در چنين شرايطي است که، فرآیند تاهلش ممکن است  با تاخیر اتفاق بیفتد.

دختران تحصیلکرده با پسران پشت کنکوری ازدواج نمی کنند

همچنین حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی و پژ وهشی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین،در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: تحصیلات دانشگاهی وطولانی بودن مدت تحصیلات دانشگاه  موجب شده است که دختران تا پایان تحصیلات از ازدواج دوری کنند.

وی می افزاید: دختران به علت داشتن تحصیلات دانشگاهی حاضر به ازدواج با پسران پشت کنکوری  نیستند و یا  در این امر، با این طیف جوانان با تردید روبرومی شوند .

 ازدواج جوانان نیازمند توجه مستمر و مشارکت مسئولین است

این مسئول تصریح می کند: دختری که شاغل است، معمولاً خواستگاران بیشتری نسبت به دیگر دختران دارد. به  همین منظور،از تأخیر انداختن ازدواج  نه تنها  ترس و دلهره ای ندارد بلکه  شانس خود را در این امر، با اقبال می بیند.

به گفته این پژوهشگر، عواملی همچون  فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این معضل بسیار دخیل هستند در نتیجه این امر نیازمند توجه مستمر و مشارکت مسئولین مربوطه است.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار