مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد رتبه ۲۵ کشور در زمینه ازدواج را دارد، گفت: ۳۷۲۶ ازدواج در ۵ ماهه نخست امسال در یزد ثبت شد.
کد خبر: ۸۵۶۹۱۵۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد طباطبایی عصر دیروز در نشست شورای ثبت احوال استان یزد که در استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1355 رشد متوسط سالانه در استان یزد 2 و هفت دهم بوده ولی در سال 90 این رقم به  یک و سه دهم درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با بیان این مطلب که کودکان و نوجوانان زیر 15 سال در کشور 23 و چهاردهم درصد ولی در یزد 24 و هشتم دهم درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند، گفت: در استان یزد 31 و سه دهم درصد جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند.

طباطبایی با تاکید بر این مطلب که نکته قابل توجه در خصوص جمعیت بحث تحدید جوانی جمعیت است، گفت: طبق برآوردها، در حال حاضر سالانه حدود 25 هزار نفر از گروه جمعیت جوانان استان خارج شده و به گروه میانسالی وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: بالاترین میزان جمعیت استان یزد به تفکیک شهرستانی و طبق سرشماری سال 90، در شهرستان یزد با 582 هزار و 682 نفر نفر و پایین ترین میزان هم در بهاباد با 15 هزار و 331 نفر است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد افزود: رشد سالانه جمعیت در تمام شهرها به غیر از مهریز و تفت مثبت بوده ولی در تفت و مهریز رشد منفی جمعیت وجود دارد.

طباطبایی در ارتباط با بحث ازدواج، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، سه هزار و 726 مورد ازدواج به ثبت رسیده و در سال گذشته نیز شاهد ثبت هشت هزار و 929 ازدواج بودیم.

وی افزود: بیشترین نرخ ازدواج در سال گذشته متعلق به شهرستان خاتم با نرخ 16 در هزار نفر و کمترین نرخ برای شهرستان اشکذر با نرخ 6 در هزار نفر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد ادامه داد: میانگین سن ازدواج خانم‌ها در سال 87 رقم 21 و دو دهم درصد بوده ولی در سال 94 معادل  22 و سه دهم درصد است که تقریبا یک سال افزایش پیدا کرده است.

طباطبایی با بیان این مطلب که میانگین سن مردان هنگام ازدواج هم در سال 87 معادل 25 و چهار دهم درصد ولی در سال 94 به 26 و یک دهم درصد رسیده، گفت: در بین مردان هم شاهد رشد یک ساله سن ازدواج بوده‌ایم.

وی نرخ کشوری طلاق در هر هزار نفر را 2 و یک دهم و در استان یزد یک و دو دهم دانست و گفت: در حال حاضر به ازای هر 44 ازدواجی که در کشور ثبت می‌شود، 10 طلاق و در استان یزد به ازای هر 67 ازدواج 10 طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان یزد خاطرنشان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان نرخ طلاق پایین‌تری نسبت به یزد دارند و به صورت کلی هشت صدم درصد از طلاق‌های کشور مربوط به استان یزد است.

 

ارسال نظرات