خبرهای داغ:
معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان قزوین:
معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مسابقات استانی قرآن کریم کارکنان دستگاه قضایی با مشخص شدن منتخبان پایان یافت.
کد خبر: ۸۵۶۹۱۸۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل ازروابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام یعقوب عبدالهی بیان داشت: پیشرفت های مادی و تکنولوژیکی بشر موجب دور شدن انسان از معنویت و خداوند هستی بخش شده و دچار اضطراب، یأس، افسردگی و احساس ناامنی گشته است در نتیجه تنها ملجأ و پناهگاه انسان، دین و معنویت است و اگر به این ملجأ پناه ببرد، نجات خواهد یافت.

وی ادامه داد: واژه "ذکر" در قرآن، 260 بار آمده است قرآن در بیش از شش هزار آیه در زمینه پرورش صحیح انسان و حفظ بهداشت روان سخن گفته، یعنی بهداشت روان انسان بحث سراسر قرآن كريم است.

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: قرآن آرامش و امنيت را، راه دستيابي به سلامت روان مي داند در نتیجه بهره گيري از كلام الهي يك روش تسكين دهنده مفيد و قابل دسترس براي كاهش اضطراب است که نواي زيباي قرآن براي هر شنونده اي هر چند غير عرب، جذاب و روح بخش است.

وی اعلام کرد: حقیقتا قرآن یک حبل المتین بسیار مطمئن است که یک سوی آن به دست با عنایت و کفایت حضرت حق و سمت دیگر آن به بندگان خدا اتصال دارد و هرکس که به این نعمت الهی متصل شد میتواند راه کمال را طی کند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهارداشت: قوه قضائیه به سبب مسئولیت خطیری که بر عهده دارد و با درک اهمیت پرداختن به مقوله قرآن در امور سازمانی و نیز اخلاق حرفه‌ای و فردی، از سال های گذشته نسبت به برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان خود اقدام کرده است.

وی عنوان کرد: تاکنون با تلاش های انجام شده مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم خرداد ماه با حضور 150 شرکت کننده برگزار شد و طی هفته گذشته نیز مرحله استانی این مسابقات در مرکز استان برگزار و منتخبان برگزیده شدند.

معاون فرهنگی رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: در مرحله استانی مسابقات که در چهار رشته حفظ، مفاهیم، قرائت و ترتیل برگزار شد، 60 نفر شرکت داشتند که در سه گروه آقایان، خانم ها، خانواده ها به رقابت پرداختند و از این تعداد 16 نفر به مرحله منطقه ای راه پیدا کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها