فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: میزان تولید سالانه شیر خام در دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان به 46 هزار و 500 هزار تن رسیده است.
کد خبر: ۸۵۶۹۲۴۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، مهدی احمدی، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات دامداران صنعتی و نیمه صنعتی پارس آباد اظهار داشت: در این شهرستان هم اکنون 7 واحد دامداری صنعتی و 34 واحد دامداری نیمه صنعتی وجود دارد که ماهانه بیش از 4500 تن شیر در این واحدها تولید و به بازار مصرف میرسد.

وي با بيان اينكه شهرستان پارس آباد از لحاظ توليد شير رتبه دوم استان اردبيل را به خود اختصاص داده است، گفت: با اينكه سالانه 46 هزار و 500 تن شير خام در واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی، سنتی و عشایر اين منطقه توليد مي شود اما مشکل فروش شیرهای استحصالی، دامداران را نگران کرده است.

فرماندار پارس آباد با اعلام اینکه شهرستان پارس آباد از لحاظ کشاورزی و دامداری جز شهرستانهای شاخص کشوری و استانی بوده، ازکارخانه های تولید فراورده های لبنیخواست بر اساس قوانین موجود و قیمت مصوب کشوری، برای تولید لبنیات و سایر محصولات شیر دامداران را خریداری نمایند.

احمدی افزود: سالانه بیش از یک میلیون تن محصولات زراعی و دامی در این شهرستان تولید می شود که نیاز هست در این منطقه کارخانجات صنایع تبدیلی احداث شود.

وی در ادامه همچنین از نگهداری و پرورش 25 درصد دام استان با بیش از یک میلیون واحد دامی در شهرستان پارس آباد خبر داد و از معاون بهبود تولیدات دامی استان و جهاد کشاورزی و کارخانجات لبنیات منطقه خواست نسبت به حل مشکلات دامدارن منطقه اقدام موثر به عمل آورند.

ارسال نظرات