هشتاد و دومین نشست از سلسله نشست های به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سالن سينما انقلاب پارس آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۹۲۴۸
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، نشست کتاب خوان شهرستان پارس آباد با حضور امام جمعه، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان، معاون فرماندار، جمعی از مدیران، فرهیختگان و علاقه مندان به کتاب در سالن سينما انقلاب پارس آباد برگزار شد.

در اين نشست 12 نفر از کتابداران، نویسندگان و شعرای پارس آبادی در یک محیط پرشور فرهنگی، به ارائه خلاصه ای از کتاب های خوانده شده خود براي پرداختند.

جابر ایزدپناه، مدرس دانشگاه با ارائه کتاب «انسان 250 ساله» در حوزه دین، نخستین کتاب خوان این نشست بود.کتاب انسان 250 ساله برگرفته از سخنرانی ها و دست نوشته های مقام معظم رهبری و بیانگر نگاه ایشان به زندگی سیاسی- مبارزاتی ائمه معصومین (علیهم السلام) است. کتاب شامل هفده فصل است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب نه یک کتاب تاریخی صرف بلکه یک فراتحلیل تاریخی است و به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه است و به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی هدف گرا در زندگی هر یک از معصومین را دنبال می کند.

کریم فیروزی، مدرس دانشگاه با ارائه کتاب «دیداری با اهل قلم» در حوزه ادبیات، دومین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب نوسته زنده یاد استاد غلامحسین یوسفی بوده و در متن خود، بیست کتاب مشهور نثر فارسی را معرفی و نقد کرده است.

وی، هدف از تالیف این کتاب را آشنا ساختن جوانان و دانشجویان با آثار نثر فارسی و ترغیب آنان به مطالعه این کتابها عنوان می کند و معرفی و نقد مشهورترین کتاب های کلاسیک و معاصر نثر فارسی، داشتن زبان نثری روان و دلنشین، استفاده از منابع رایج و پراستفاده، مقالات و پایان نامه های ادبی از امتیازهای این کتاب می باشد.

فاریاب محمدی، فعال فرهنگی با ارائه کتاب «چه وقت به پزشک مراجعه کنیم» در حوزه طب، سومین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب تالیف فاینشتاین آلیس و ترجمه ارشاد مردوخی بوده و به شناخت علائم بیماری و رفع آنها می پردازد. نویسنده عنوان می کند که این مطالب فقط به عنوان مرجعی برای دادن اطلاعات و کمک به شناخت علام عدم سلامت بدن است، نه راهنمایی برای خود درمانی، یا جایگزینی برای درمان توصیه شده توسط پزشک است.

پروین بهرو، فعال فرهنگی با ارائه کتاب «فوت کوزه گری» در حوزه کودک و نوجوان نیز چهارمین کتاب خوان نشست بود. این کتاب، تألیف مصطفی رحماندوست بوده و مجموعه مثل‌ها و ضرب‌المثل‌هایی است که با زبانی ساده برای کودکان و نوجوانان آماده شده و قصه پدید آمدن ضرب‌المثل‌های فارسی در ادبیات عامیانه را تشریح کرده است.

ارسال نظرات