وضعیت غمبار زمین فوتبال اصلاندوز در سایه بی توجهی مسئولان!

تنها زمین چمن بی چمن فوتبال شهر مرزی اصلاندوز مغان در وضعیت غمباری به سر می برد.
کد خبر: ۸۵۶۹۲۶۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، زمین فوتبال شهر اصلاندوز که در سال 1379 کلنگ احداث آن به زمین زده شده بود به استثنای برخی کارهای صورت گرفته در این زمین هنوز هم بلاتکلیف رها شده و در این گزارش سعی می کنیم به بررسی علل این بلا تکلیفی بپردازیم تا شاید مسئولان گوشه چشمی به این مشکلات داشته باشند.

تا به حال شاهد احداث زمین چمن فوتبال در سراسر استان بوده ایم که نه تنها این زمینها برای بازی در آن مفید هستند بلکه فضای سبز مناسب با حداقل امکانات شامل آب آشامیدنی سالم، نیمکت و رختکن حتی نورافکن نصب شده است، اما شهر اصلاندوز از وجود چنین امکاناتی محروم بوده بطوری که این بلاتکلیفی 15ساله و بدون برنامه رها شده است و معلوم نیست چه کسی باید جوابگوی این بلاتکلیفی باشد.

در مقابل جایگاه سی ان جی شهر اصلاندوز و در خروجی شهر به طرف روستای پلنگلو یک زمین خاکی که به بیابان بیشتر شبیه است تا میدان چمن فوتبال، قریب چند سال است آن جا پوشیده از خار وخاشاک و علفهای هرز که هر ازچندگاهی سگهای ولگرد در وسط این زمین پرسه می زنند و هیچ اقدامی جهت آماده کردن زمین چمن اصلاندوز صورت نگرفته است.

در کنار این ورزشگاه یک سالن ورزشی بنام تختی وجود دارد که آنهم وضعیت مناسبی نداشته و از لحاظ ظاهر و باطن بهم ریخته است.

فوتبال اصلاندوز در کماست و فوتبالیستها در حسرت بسر می برند

شهر اصلاندوز یک شهر تاریخی با وجود تپه تاریخی نادری (محل تاجگذاری نادرشاه افشار) و منطقه مرزی که همواره مورد تهاجم فرهنگی بیگانه قرار گرفته نیاز است به جوانان این منطقه توجه بیشتر شود همه شهرهای استان در لیگ استانی حضور دارند یا مسابقات درون شهرستان برگزار می کنند اما جوانان این منطقه علیرغم توانایی و استعدادهای که دارند حتی از این شهر جوانانی در تیم ملی نوجوانان حضور داشتند متاسفانه محروم واقع شده و کسی نیست به ندای فریاد جوانان و نوجوانان این شهر برسد که اخیرا هم وحید مهرآوران یکی از جوانان با استعداد شهر اصلاندوز توانسته از این زمین خاکی به تیم ملی جوانان راه یابد که در جای خود بسی افتخار است.

هرساله فوتبالیست های این منطقه جهت برگزاری مسابقات شهرستانی و دهه فجر به ناچار در زمین خاکی این ورزشگاه مسابقه برگزار می کنند اما از لحاظ جسمی صدمات مختلفی می بینند یا در تنفس دچار مشکل می شوند ، خاکی که از طریق دویدن به سر و صورت ریخته و همچنین وارد بدن شده باعث بیماریهای مختلف تنفسی و گوارشی می شود.

یکی از پیشکسوتان ورزش شهر اصلاندوز درگفتگو با خبرنگار ما عدم جوابگویی آب شهری جهت آبیاری چمن را علت بلاتکلیفی این زمین دانست و تصریح کرد: امروزه زمین چمن مصنوعی که نیاز به نیرو و حتی آبیاری ندارد بجای زمین چمن طبیعی پاسخگویی بسیاری از مطالبات جوانان و نوجوانان و برگزاری مسابقات برون استانی ودرون استانی و همچنین لیگ شهرستان است.

وضعیت کنونی زمین بی چمن مجموعه ورزشی تختی اصلاندوز باعث شده تا فوتبال اصلاندوز با چالشی جدی روبرو شود که نهایتا باعث می شود این ورزش نتواند در این مدت پیشرفتی حاصل کند.

یکی از فوتبالیستهای مشهور جوانان این شهر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: داشتن زمین فوتبال مناسب برای ما آرزوی بزرگی است، نمی دانیم تا کی باید سکوت کنیم و از این بابت متضرر شویم.

وی همچنین با بیان اینکه برای امسال برنامه های متعدد و تمرینات فوتبالی داریم، گفت: با این وضعیت زمین و بلاتکلیفی آن، به نظر می رسد، اکثر این برنامه ها عملی نباشد و این موضوع فوتبال شهرستان را متضرر خواهد کرد.

استفاده از چمن مصنوعی در چنین وضعیتی مناسب است

چنانچه قبلا هم گفته شد به نطر می رسد در جایی که احداث زمین‌های چمن طبیعی با هزینه‌های فراوانی همراه است و نیاز به نگهداری دارد می‌توان با استفاده از زمین‌های چمن مصنوعی هم در هزینه و هم در فضای کاربردی صرفه‌جویی کرد. البته این تصور که زمین‌های چمن مصنوعی نیاز به نگهداری ندارند تصور باطلی است و اتفاقاً این زمین‌ها هم نیاز به نگهداری تخصصی دارند اما نه به اندازه زمین‌های چمن طبیعی.

فوتبال اصلاندوز را از سراشیبی نجات دهید

مسئولان باید تمام فکرشان به خاطر جوانان و مطالبات این گروه از جامعه باشد. باید به مطالبات به حق آنان پاسخ دهند، زیرا آینده کشور را این جوانان می سازند بخصوص در این منطقه مرزی در مقابل تهاجمات وسیع فرهنگی بیگانه تدابیری بیندیشند تا آنان سراغ ناملایمات و ناهنجاریهای اجتماعی نروند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار