معاون وزیر صنعت

گرانی‌ بی‌دلیل را نمی‌پذیریم؛افزایش ۹درصدی نرخ سردخانه‌ها از اول مهر

معاون وزیر صنعت گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با درخواست‌های افزایش قیمت محصولات و خدمت موافقت نکرده است و تنها با یک مورد در حوزه خدمات، با افزایش ۹ درصدی نرخ سردخانه‌ها موافقت شد که از اول مهر اعمال می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۰۴
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود نوابی  با اعلام این خبر اظهار کرد: سیاست‌های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان عقلایی، منطقی و بر اساس کار کارشناسی است و سرکوب قیمت‌ها جایگاهی درمیان سیاست‌های ما ندارد، اما افزایش بی دلیل قیمت را نیز نمی‌پذیریم. 

وی خاطرنشان کرد: دولت بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اجرایی و قانون برنامه  تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و افزایش بهره وری دارد.

کاوه اضافه کرد: تولید کننده‌های ما باید از مصرف انرژی خود بکاهند  و با نو آوری در تولید، هزینه‌های خود را مدیریت کرده  و کاهش دهند. ضمن اینکه لازم است در دوران پسا تحریم برای ادامه فعالیت به قیمت های جهانی نیز حساس باشیم.

کالاهای ایرانی باید رقابت پذیر باشند
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ادامه داد : در حال حاضر قیمت‌های جهانی رو به رشد نبوده یا ناشی از افت قیمت نفت در جهان رو به کاهش است.  صنایع ما نیز دراین مجموعه درحال فعالیت بوده و مردم ما نیز باید در این فضا زندگی کنند و کالا‌های تولیدی از نظر کمی و کیفی باید رقابت پذیر شوند.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت در تمام دنیا قیمت واقعی کالا را کاهش داده است و گریزی ازآن نیست، تاکیدکرد: کالاهای ما در حوزه کمی و کیفی و از لحاظ قیمت باید بتوانند با قیمت های جهانی رقابت کنند.

نوابی یادآور شد: سازمان حمایت در صورتی که در خواستی برای افزایش قیمت وجود داشته باشد برای بررسی پذیرش می‌کند  اما در بعضی موارد شاهد بودیم که متقاضی(نمایندگان صنایع)  که به کارگروه تنظیم بازار دعوت شده بودند، از جلسه بیرون آمده و به رسانه‌ها گفتند که با افزایش قیمت محصولات ما موافقت شده است.  در حالی که ما از وی صرفا برای اعلام دلایل درخواست افزایش قیمت محصول، دعوت به عمل آورده بودیم .

سازمان حمایت با یک مورد افزایش قیمت موافقت کرد
وی تصریح کرد: تا به امروز با هیچ یک از درخواست‌های افزایش قیمت موافقت نشده است و صرفا یک مورد در حوزه خدمات با افزایش 9 درصدی قیمت موافقت شد که از اول مهر اعمال می‌شود .

نوابی گفت: با افزایش9 درصدی نرخ هزینه نگهداری کالا در سردخانه‌ها موافقت شده است و فعالین این بخش از ابتدای مهر ماه اجازه اعمال دارند.

وی افزود: بر اساس افزایش هزینه‌هایی که در بخش حامل های انرژی و دستمزد  به این صنف اعمال شده بود با این درخواست موافقت شد اما این رقم کمتر از درخواست اولیه آنها بود.

نوابی گفت: لزومی برای اعمال این افزایش قیمت توسط فعالین بخش سردخانه‌ها وجود ندارد و ممکن است در حوزه رقابت برخی از فعالین برای رقابت حاضر به افزایش قیمت خود نباشند.

وی افزود: با توجه به اینکه این افزایش قیمت بیشتر از 6 درصد بود ما با ارائه گزارش کارشناسی از این موضوع عبور کردیم  و در گارگروه تنظیم بازار مورد موافقت نهایی قرار گرفت.

نوابی با تاکید بر اینکه در حوزه کالا با افزایش قیمت هیچ کالایی موافقت نشده است گفت: ما از اختیار افزایش 6 قیمت برای کنترل قیمت‌ها استفاده کرده‌ایم و بر اساس بررسی‌ها جوابی به افزایش قیمت‌ها ندادیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار