بسیج گزارش می دهد:

مسن ترین پیرمرد استان یزد با صد و سی سال سن

حاج یدالله راز طولانی شدن عمرش را رعایت حلال و حرام ؛ حق الناس، خوردن غذاهای طبیعی و پیاده روی می داند.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۱۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از عقدا، در هفده کیلومتری شهر عقدا و در مجاورت کارخانجات گندله سازی و مجتمع فولاد روستایی به نام چفته وجود دارد که ده نفر جمعیت دارد و این ده نفر همگی باهم قوم و خویش می باشند آنچه نظر انسان را در این روستای کوچک به خودش جلب می کند پیرمردی است به نام "حاج یدالله راهپیما" که صد و سی سال از بهار زندگی اش می گذرد و در حقیقت مسن ترین پیرمرد در استان یزد می باشد.

از احاج یدالله پرسیدیم که زمان چه پادشاهانی را در ایران به یاد دارید گفت: زمان محمدعلی شاه،ناصرالدین شاه،احمدشاه و دوران پهلوی (رضاخان و محمدرضا پهلوی) از فرزندان حاج یدالله کسی در قید حیات نیست و فقط نوه و نتیجه مانده اند که همگی از روستای((چفته))مهاجرت کرده اند.

این پیرمرد هنوز حافظه خوبی دارد به گفته بستگانش تا شش ماه قبل سرپا بود و به آبیاری و گوسفند چرانی می پرداخت ولی براثر زمین خوردن ،ستون فقراتش آسیب دید و دیگر زمین گیر شد  و از آن موقع دیگر نتواسنته راه برود.

وی می گوید:از کارمندان بازنشسته راه آهن است مدعی است که در زمان جنگ تحمیلی در هنگام فتح خرمهشر در جبهه فعالیت داشته است می گوید در طول عمرش حتی جمعا یک ماه را در رختخواب نخوابیده و همیشه در بیابان مشغول گوسفند و شترچرانی و رفت و آمد در محدوده ریل قطار بوده و سر بربالین سنگ و خاک گذاشته است.

از نکات جالب توجه حاج یدالله این است که در طول عمرش اصلا به دکتر مراجعه نکرده فقط یک مورد و آن هم هنگام سفر به مکه که نیاز به واکسن داشته است.

از حاج یدالله راز طولانی شدن عمرش را سوال کردیم که اینگونه جواب داد:رعایت حلال و حرام وحق الناس  وخوردن غذاهای طبیعی و پیاده روی عوامل آن بوده است.

ارسال نظرات