راه‌اندازی مرکز آموزش خلبانی هلی‌کوپتری برای ایرلاین‌ها

مدیرکل دفتر مهندسی قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از اعطای اختیارات صدور گواهینامه صلاحیت پرواز مروری (ARC) به یک شرکت داخلی برای نخستین‌بار خبر داد و گفت:سازمان هواپیمایی در نظر دارد برای ایرلاین‌ها مراکز آموزش خلبانی هلی‌کوپتری فراهم کند.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۱۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید حسنلو اظهار کرد: دفتر قابلیت پرواز در راستای برنامه توسعه صنعت هواپیمایی و افزایش ایمنی از 3 سال پیش اقدام به پیاده سازی و اجرای الزامات تداوم صلاحیت پروازی(CAO.IRI Part-M) و الزامات مراکز تعمیر و نگهداری(CAO.IRI Part-145) کرده است.

وی افزود: وجود گواهینامه ARC و C of A به طور همزمان جهت پرواز وسیله پرنده الزامی است و اختیارات صدور ARC از جمله مواردی است که به لحاظ شرایط سختیگرانه تاکنون به هیچ یک از مراکز مدیریت تداوم صلاحیت پروازی اعطا نشده بود.

وی بیان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با هدف توانمندسازی و ارتقا شرکت های هواپیمایی اقدام به تایید مرکز مدیریت تداوم صلاحیت پروازی شرکت هلی کوپتری ایران کرده و از این پس این شرکت مجاز به صدور گواهینامه ARC خواهد بود.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در نظر دارد برای شرکت های هواپیمایی، مراکز آموزش خلبانی هلیکوپتری و مراکز ارائه دهنده تعمیرات وسایل پرنده شرایط حصول این اختیارات را فراهم و نسبت به اعطای گواهینامه مرکز مدیریت تداوم صلاحیت پروازی(CAMO) و همچنین اختیارات صدور گواهینامه ARC اقدام کند.

مدیرکل دفتر مهندسی قابلیت پرواز سازمان هواپپمایی کشوری تصریح کرد: تنها دو شرکت هواپیمایی، مراکز آموزش خلبانی و 4 شرکت هلیکوپتری موفق به اخذ گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی نشده اند که با برنامه ریزی به عمل آمده در نوبت ممیزی قرار گرفته و امیدواریم تا پایان سال جاری این امر صورت پذیرفته و حائز دریافت گواهینامه مربوطه شوند.

ارسال نظرات