خبرهای داغ:
یک‌هزار و یکصد قلم داروی غیرمجاز که در بازرسی‌های کار‌شناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شناسایی‌شده بود، در این شهر امحا شد.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۷۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سرپرست اداره نظارت و فنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت: طرح شناسایی دارو‌های امحاء شده، در مدت شش ماه توسط کار‌شناسان اداره نظارت غذا و دارو، با همراهی نیروی انتظامی و پلیس اماکن عمومی در سطح شهر شیراز صورت گرفت.

مهدی خسروی عنوان کرد: 80 درصد از داروهای غیرمجاز کشف‌شده، در بازرسی‌های متداول اداره نظارت بر غذا و دارو و 20 درصد بر اساس گزارش‌های مردمی بوده است.

وی با بیان اینکه هزینه این دارو‌ها در مجموع 375 میلیون تومان بوده که از جمع‌آوری یک‌هزار و 100 قلم دارو، شامل 19 هزار گرم داروهای ترامادول و 2 هزار و 250 گرم داروهای متادون به‌دست‌ آمده است، افزود: بخشی از این دارو‌ها نیز شامل داروهای خواب‌آور، آرام‌بخش، جنسی و مکمل‌هایی مانند مکمل بدن‌سازی و هورمونی بوده که با حکم قضایی، در بازدیدهای ضربتی شناسایی و جمع‌آوری ‌شده است.

سرپرست اداره نظارت و فنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها داروخانه‌ها را مکان رسمی برای تهیه دارو عنوان کرد و از مردم خواست که فریب تبلیغات رسانه‌ای و ماهواره‌ای را نخورند و داروهای خود را تنها از منابع معتبر تهیه کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها