خبرهای داغ:
شهردار قزوين گفت: يکي از نيازهاي مهم قزوين براي توسعه گردشگري ساخت هتل و واحدهاي اقامتي است که در اين زمينه از سرمايه‌گذار حمايت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۸۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین ؛ مسعود نصرتي در ديدار با مديرعامل و اعضاي هيئت مديره شرکت توسعه گردشگري ايران که با حضور داود محمدي نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي و حبيبي معاون استاندار قزوين و اعضاي شوراي شهر برگزار شد، افزود: مهمترين نياز گردشگر، اقامت و تامين محل مناسب و داراي امکانات رفاهي براي اسکان مي‌باشد که مديريت شهري قزوين در تلاش است تا کمبودهاي ساخت هتل و واحدهاي اقامتي را براي توسعه گردشگري جبران کند.

وي با اشاره به غفلت‌هاي صورت گرفته در معرفي شهر تاريخي و فرهنگي قزوين در سال‌هاي گذشته در سطح ملي و فراملي گفت: براي جبران غفلت‌هاي صورت گرفته در معرفي شهر تاريخي و فرهنگي قزوين در سال‌هاي گذشته همت بالايي مي‌خواهد که با اتحاد و همدلي مي‌توان جبران کرد.

نصرتي با بيان اينکه با اقدامات فراملي کارهاي بزرگي براي معرفي شهر قزوين انجام شده است، افزود: براي توسعه صنعت گردشگري در شهر قزوين مديريت شهري قزوين تلاش کرده است تا زيرساخت‌هاي ورود گردشگر را فراهم کند.

وي احداث20 تقاطع غيرهمسطح براي ايجاد دسترسي‌هاي آسان، احداث برج‌هاي تجاري، اجراي پروژه‌هاي شاخص در بوستان ملي باراجين و منطقه نمونه زرشک و کامان و مرمت و احياي مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه را از جمله اقدامات انجام شده براي توسعه زيرساخت‌هاي ورود گردشگر به شهر قزوين عنوان و تصريح کرد: با توجه به همه اقدامات انجام شده براي توسعه زيرساخت‌هاي ورود گردشگر به شهر قزوين اما هنوز در زمينه اقامت گردشگران شهر قزوين با مشکل مواجه هستيم.

اين مقام مسوول افزود: براي احداث هتل در شهر قزوين اقدامات اوليه از جمله صدور پروانه صورت گرفته و همچنين تعدادي پروژه به مرحله اجرا درآمده که هنوز به بهره‌برداري نرسيده است.

وي خطاب به مديرعامل و اعضاي هيئت مديره شرکت توسعه گردشگري ايران گفت: اميدواريم در زمينه اقامت گردشگران سرمايه‌گذاري خوبي از سوي اين مجموعه صورت گيرد و شهرداري قزوين آمادگي هر گونه حمايت براي سرمايه گذاري در اين زمينه را دارد.

اين مقام مسوول با بيان اينکه قزوين از يک گذشته ارزشمندي برخوردار مي‌باشد که معرفي آن به فراموشي سپرده شده بود، گفت: اگر بخواهيم در يک مسير عادي شهر قزوين در سطح ملي و بين‌المللي معرفي شود به زمان زيادي نياز است و بر اين اساس با مطالعات صورت گرفته به اين نتيجه رسيده‌ايم که براي سرعت بخشيدن به معرفي شهر قزوين بايد يک راه ميانه انتخاب شود و وارد حوزه بين‌الملل شويم.

نصرتي با بيان اينکه اصلي‌ترين سرفصل در چشم انداز شهر قزوين توسعه گردشگري است، بيان کرد: با معرفي قزوين در سطح بين‌الملل مي‌توان به شناساندن شهر قزوين با ويژگي‌هاي خاص خود سرعت بخشيد که در اين راستا در دو سال گذشته با برگزاري مجمع جهاني شهرهاي اسلامي با حضور نماينده سازمان ملل در قزوين و برگزاري اجلاس.

اين مقام مسوول با بيان اينکه برگزاري هر دو برنامه مجمع جهاني شهرهاي اسلامي و اجلاس شهرداران آسيايي ويژگيهاي خاص خودش را داشت، گفت: برگزاري اجلاس شهرداران آسيايي يک برنامه مشارکتي بين شهرداري تهران و قزوين بود.

وي گفت: با برگزاري مجمع جهاني شهرهاي اسلامي در شهر قزوين دبيرخانه اين مجمع در شهر قزوين شکل گرفت و از طريق اين دبيرخانه با 350شهر اسلامي در ارتباط هستيم و در اين راستا با 5 وزارت‌خانه تفاهم‌نامه همکاري بسته شده است.

نصرتي افزود: با برگزاري اجلاس شهرداران آسيايي که يک برنامه مشارکتي بين شهرداري تهران و قزوين بود، توانستيم به خوبي قزوين را معرفي کنيم و برنامه‌هاي هفته قزوين و اجلاس شهرداران آسيايي 3 هزار دقيقه از شبکه‌هاي يک، دو، خبر و شما پخش شد و اين مهم هم کمک خوبي براي معرفي شهر قزوين کرد.

نصرتي بيان کرد: در سال آينده شهر قزوين ميزبان اجلاس شهرهاي مسير جاده ابريشم خواهد بود و اين اجلاس در روز قزوين برگزار خواهد شد.

شهردار قزوين گفت: 200 شهر که در مسير جاده ابريشم قرار گرفتند در اين اجلاس حضور خواهند داشت.

اين مقام مسوول افزود: يک تيم 5 نفره از شهر قزوين در اجلاس 2015 ترکيه حضور داشتند و  پرچم اجلاس شهرهاي مسير جاده ابريشم را به ايران آوردند و تا يک سال آينده اين پرچم در اختيار قزوين خواهد بود.

وي تاکيد کرد: موضوع برگزاري اجلاس شهرهاي مسير جاده ابريشم براي شهر قزوين بسيار مهم است چراکه اين مهم در توسعه صنعت گردشگري شهر قزوين تاثيرگذار خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها