خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری:

بیشتر معضلات جامعه به خاطر ترک ازدواج است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اغلب معضلاتی که در جامعه پیش می‌آید یا به خاطر آن است که ترک ازدواج شده و یا در این زمینه تلاشی انجام نگرفته است.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۸۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آیت‌الله علی‌اصغر دستغیب  در همایش خیران ازدواج که به میزبانی بنیاد ازدواج اسلامی طوبی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: جوانی که ازدواج می‌کند نیمی از دین خود را تکمیل می‌سازد و برای همین نیز باید دیگران را یاری داد تا ازدواج کنند.

وی افزود: یکی از سایبان‌های روز قیامت برای آنانی است که باب ازدواجی را بازکرده‌اند.

رئیس هیئت‌امنای بنیاد خیریه طوبی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده‌های متدینان می‌خواهند که در این زمینه کاری کنند اما این هراس را دارند که اختلاف پس از ازدواج به گردن آنان انداخته شود.

وی افزود: نباید بی‌گدار به آب زد اما از کار خیر نیز دور نشویم و با تحقیق و برنامه‌ریزی و نیز توکل بر خدا می‌توان کارهای خیر را به‌پیش برد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: همان‌گونه که شیراز مبدأ کارهای پرارزشی مانند مجامع خیران سلامت و مدرسه‌ساز بوده است، مجمع خیران ازدواج نیز با کمک نیکوکاران باتجربه در این شهر مقدس ایجاد شود.

*وجود 2 هزار پرونده در بنیاد ازدواج اسلامی طوبی

مدیرعامل بنیاد ازدواج اسلامی طوبی شیراز نیز در این همایش با اشاره با افزایش سن ازدواج در جامعه، بیان کرد: هم‌اکنون پرونده 2 هزار نفر را در اختیار داریم که 70 درصد از آنان تحصیلات عالیه دارند و دوسوم آنان خانم هستند که به‌ تقریب هیچ‌کدام از آنان زیر دیپلم نیستند.

سید محمد هاشمی افزود: ماهانه نیز در جلساتی توسط اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام موازین شرعی برای همسرگزینی به این داوطلبان مشاوره‌هایی داده می‌شود.

وی یادآوری کرد: افزون‌بر دادن وام‌های بی‌عوض به زوج‌های نیازمند، چند ماه است که تلاش داریم تا برای این زوج‌ها مراسم عقد نیز برگزار کنیم.

هاشمی همچنین تصریح کرد: تأمین جهیزیه تازه‌مزدوجان نیازمندی را که نامشان فاطمه و نام همسر آنان علی یا عباس باشد، برعهده می‌گیریم.

لازم به ذکر است، در این همایش از سوی آیت‌الله دستغیب هزینه ازدواج 14 طلبه تقبل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار