به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حمیدرضا آذری در آئین تقدیر از 500 دانشآموز فرزند فرهنگی شیراز که رتبههای برتر المپیادهای علمی، جشنواره خوارزمی، مسابقات فرهنگی و ورزشی و کنکور را کسب کردهاند، اظهار داشت: با وجود اینکه معلمها از قشری هستند که از وضعیت اقتصادی بالایی در جامعه برخوردار نیستند اما در امور تحصیلی و تربیتی، فرزندان موفقی دارند و این امر به دلیل آن است که نگاه معلمان به فرزندانشان نگاه سرمایهای است.
وی افزود: نگاه دولت به آموزش و پرورش باید سرمایهای و غیرهزینهای باشد و برای تعالی کشور باید روزی باور کنیم که تعلیم و تربیت در جایگاه شماره یک اولویت قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: هر جامعهای اهدافی دارد که دستیابی به آنها بدون تعلیم و تربیت امکانپذیر نیست و تعلیم و تربیت تنها راه نجات بشریت است و حتی میتواند سرنوشت انسانها و جوامع را تغییر دهد.
وی اضافه کرد: معلمها میتوانند باانگیزه، خلاقیت و شادابی دنیای یک کودک را تغییر بدهند و قادر هستند که معجزه کنند و از اینرو باید برای معلمها نقش اجتماعی والا در نظر گرفت.
آذری تصریح کرد: لازم است که در تدوین برنامه ششم توسعه توجه ویژهای به آموزش و پرورش شود و بخشی از منابع یارانههای نقدی و غیرنقدی حوزههای نهچندان سودمند به تعلیم و تربیت اختصاص یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس ابراز داشت: با تأسف شاهد این هستیم که تمام تصمیمگیران و دولتمردان از درون همین آموزش و پرورش به جایگاههای عالی دستیافتهاند اما در هنگام توزیع منابع در حق آن کملطفی میکنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز در این برنامه اظهار داشت: جایگاه والای فرهنگیان در میان اصحاب تعلیم و تربیت سترگ و عظیم و پایگاه اجتماعی آنان در میان اقشار مختلف مردم بیبدیل است و همین امر باعث میشود انتظارات از این قشر بالا باشد.
ناصر قجری اظهار داشت: داشتن فرزندان برومند و موفق پایگاه اجتماعی فرهنگیان را تقویت میکند.