خبرهای داغ:
با حضور رئیس سازمان دامپزشکی نخستین آمبولانس دامپزشکی کشور در شیراز رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۶۹۴۹۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

محمدرضا صفری بعد از ظهر امروز در آیین رونمایی از  نخستین آمبولانس دامپزشکی کشور در شیراز اظهار داشت: در سطح کشور 5 هزار و 200 کلینیک، یک‌هزار و 700 داروخانه، 300 آزمایشگاه و یک‌هزار مرکز واکسیناسیون در حوزه دامپزشکی وجود دارد.

وی افزود: شرکت‌های متعددی را تعریف کرده‌ایم که بتوانند خدمات مختلف دامپزشکی را در حوزه نظارت بر سلامت غذا، ارائه خدمات فنی، ساختار و سازه‌های واحدهای تولیدی و بحث‌های نوینی که دامپزشکی در آن‌ها صاحب‌نظر است، ارائه دهند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که علاوه بر نیازسنجی برای حرفه‌های تابلو‌دار کنونی دامپزشکی، فعالیت‌های جدیدی را نیز در این عرصه سازماندهی کنیم.

صفری خاطرنشان کرد: حفظ سلامت دام، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های قابل‌ انتقال بین انسان و حیوان و تأمین سلامت فرآورده گوشتی و در نهایت سلامت انسان از جمله وظایف در حرفه دامپزشکی است.

به گفته وی، آنچه در مجموعه دامپزشکی رخ می‌دهد باید توسعه خدمات‌رسانی در راستای حفظ و ارتقای سلامت دام و انسان باشد.

وی بیان کرد: پیشنهاد کرده‌ایم که در حوزه نگهداری و جابه‌جایی دام، قوانین جدیدی وضع شود که ما نیز بتوانیم وظیفه خود را در برابر سلامت جامعه ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی تشکل‌هایی مثل نظام دامپزشکی تشکیل می‌شوند مهم‌ترین وظیفه آن حفظ حقوق اعضا و حقوق افرادی است که از این نظام بهره می‌گیرند، افزود: صدور پروانه‌های خدمات دامپزشکی بر عهده نظام دامپزشکی گذاشته شد و از همین امروز صدور این پروانه‌ها در استان مازندران شروع‌ شده و در بقیه استان‌ها نیز به‌سرعت اجرا می‌شود.

صفری با تأکید بر اینکه امکان ایجاد رانت در زمینه صدور پروانه‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی برای حفظ حقوق اعضای خود به‌طور حتم بهترین شیوه را برای طی مراحل صدور پروانه‌ها استفاده می‌کند.

وی تأکید کرد: سازمان نظام پزشکی کشور مسئول تعیین سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی برای صدور انواع پروانه‌هاست و این سیاست‌ها با طی مجرای قانونی به ما ابلاغ می‌شود.

رئیس نظام دامپزشکی کشور افزود: بر اساس این سیاست‌ها دستورالعمل‌ها در استان‌ها تدوین‌ شده که بر اساس این دستورالعمل‌ها کمیته‌ای به ریاست رئیس نظام دامپزشکی استان، عضویت اداره کل دامپزشکی به‌عنوان نماینده دولت، حضور اعضای شورا، نماینده انجمن صنفی و یکی از دامپزشکان معتمد شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: بر این اساس کاملاً شفاف و با رعایت حقوق صنفی همکاران پروانه‌ها صادر می‌شود و با این اقدام می‌خواهیم کار را باکیفیت بهتر ارائه کنیم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور از راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی دامپزشکی خبر داد و افزود: تعرفه جدید خدمات دامپزشکی در روزهای آتی به مراکز اعلام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها