خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام آمادگی کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اگر سالن‌های شهرهای این استان قابلیت تبدیل به سینما را داشته باشند، آن‌ها را برای تبدیل به سینما، تجهیز خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۰۰
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، بهزاد مریدی در جریان بازدید خبرنگاران از نحوه کار هنرمندان شرکت‌کننده در بخش کارگاهی چهارمین جشنواره مجسمه‌های کوچک در شهر جدید صدرا اظهار داشت: سال گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سالن‌های مرکز اسناد ملی در شیراز و نیز دو شهرستان دیگر را برای تبدیل به سینما تجهیز کرد.

وی تأکید کرد: اگر نتوانیم در جوار ساخت‌وساز و افزونی جمعیت، پیوست‌های فرهنگی را انجام دهیم، به‌طورقطع زیان‌های بسیاری نصیب ما خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: مجموعه شهر جدید صدرا نیز در چند سال اخیر رشد سریعی داشته که ادامه خواهد داشت و فراوانی جمعیت نیاز به گسترش همزمان پیوست‌های فرهنگی دارد که امیدوارم شهرداری و شرکت توسعه شهر جدید صدرا زاویه‌ها و کمبودهای فرهنگی آن را به‌دقت رصد کنند.

وی بابیان اینکه پیوست فرهنگی باید در کنار هر مجموعه فرهنگی اتفاق بیفتد، گفت: ما از تبدیل سالن‌ها به سینما استقبال می‌کنیم و اگر سرمایه‌گذاری انجام گیرد و سالن‌های کفی در این مورد ساخته شود، تمام تجهیزات داخلی آن را به عهده خواهیم گرفت.

مریدی با اشاره به اعلام آمادگی چند شهرستان دیگر این استان در این زمینه، خاطرنشان کرد: هزینه آمادگی این سالن‌ها حداقل 100 میلیون تومان است که ما بسیار زود آماده خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه هشت ماه است که خانه فرهنگ شهر جدید صدرا از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افتتاح‌شده، افزود: این خانه فرهنگ با حدود 180 عضو ثابت، تاکنون همایش‌های گوناگونی در آن برگزار شده است.

مریدی ادامه داد: به همت مسئولان این خانه فرهنگ و شهرداری شهر صدرا، جمعه‌شب‌ها اجرای نمایش‌های خیابانی و  نیز در اکو پارک نشست اساتید با شهروندان و شب‌شعر برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: به سبب سرریز جمعیت شهری شیراز به شهر جدید صدرا می‌توان بخشی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را به  این شهر منتقل کرد.

به گزارش فارس، معاون شهردار شهر جدید صدرا نیز در این بازدید به خبرنگاران گفت: جشنواره مجسمه‌های کوچک برای نخستین بار در این استان برگزار می‌شود و به همین دلیل برپایی بخش کارگاهی آن در اکوپارک زمینه‌ساز توجه افکار عمومی به شهر جدید صدرا خواهد شد.

 عبدالعلی گلستانی ضمن استقبال از پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای تجهیز و تبدیل  سالن‌های شهر صدرا به سینما، افزود: با توجه به سرریز جمعیت شهری به‌سوی شهر صدرا و ساخته‌شدن 33 هزار مسکن مهر که حدود 100 هزار نفر به جمعیت 40 هزارنفری شهر می‌افزاید، به‌طور قطع باید امکانات فرهنگی را نیز فراهم آورد، در غیر این صورت بافت جمعیتی شهر آسیب خواهد دید.

وی جمعیت شبانه شهر جدید صدرا را به دلیل  آنکه محل کار اکثر ساکنان آن شیراز است، بیشتر از جمعیت روزانه آن دانست.

همچنین به گفته معاون مالی شهرداری شهر جدید صدرا، ساختار اکوپارک این شهر به‌عنوان بزرگ‌ترین اکوپارک شهری برآمده از عناصر چهارگانه سنگ، آب‌وخاک و چوب فضایی منحصربه‌فرد را در این استان و حتی در کشور به‌وجود آورده است.

ابراهیم فریدونی افزود: امروز شروع اصلی کارهای فرهنگی در این پارک است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها