خبرهای داغ:
در آیینی با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، مدیر جدید اداره آموزش‌وپرورش کازرون معرفی شد.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۲۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از کازرون، حمیدرضا آذری در آیین تودیع و معارفه مدیران اداره آموزش‌وپرورش کازرون که با حضور امام‌جمعه و فرماندار کازرون و جمعی از فرهنگیان این شهرستان صورت گرفت با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در مورد تعلیم و تربیت اظهار داشت: هدایت انسان بر اساس کلام خدا با تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد که در این راستا آموزش‌وپرورش در هدایت جامعه بشری نقش بسزایی دارد.

وی به فرموده حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه معلمی شغل انبیا است اشاره کرد و گفت: بار‌ها گفته‌ام در مقوله تعلیم و تربیت ما نباید دنبال معجزه باشیم که دستی از غیب بیاید و نجات‌گر ما باشد به‌طوری‌که تعلیم و تربیت صحیح‌‌ همان معجزه‌ای است که توسط معلمان شریف باید رقم بخورد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس تصریح کرد: تعلیم و تربیت صحیح می‌تواند انسان‌ها را تغییر دهد و آنان را به راه سعادت و خوشبختی رهنمون کند.

آذری بر اهمیت ضرورت تعلیم و تربیت اسلامی در دانش‌آموزان تأکید کرد و بیان داشت: برنامه‌ریزی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و تربیت انسان‌های خداجو به‌سلامت و سعادت جامعه کمک می‌کند و از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد که این امر باید از پیش‌دبستانی‌ها شروع شود.

وی گفت: در کشورمان 70 میلیارد دلار خرج هزینه یارانه مستقیم و غیرمستقیم می‌شود اما در وزارتخانه عظیمی مانند آموزش‌وپرورش با 13 میلیون دانش‌آموز، یک‌میلیون و 500 هزار معلم و 100 هزار مدرسه فقط 22 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با انتقاد از اینکه عدالت آموزشی در کشور رعایت نمی‌شود متذکر شد: دانش‌آموزان بسیاری از روستاییان ما به علت نبود خدمات آموزشی مجبور به ترک تحصیل و یا مهاجرت به شهر‌ها می‌شوند.

آذری بابیان اینکه همان‌طوری که یک کودک نیاز به اکسیژن و غذا دارد تعلیم و تربیت نیز نیاز به توجه ویژه دارد اذعان داشت: اگر امروز نیاز آموزشی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی به معلم را نتوانیم برآورده کنیم دیگر در سن 15 سالگی نمی‌توانیم به آنان محبت و عشق و فداکاری یاد دهیم.

وی ادامه داد: امروزه در جامعه اسلامی نباید به‌گونه‌ای باشد که معلمان ما از روی نیاز غبطه یک کارمند ساده فلان اداره را بخورند بنابراین امیدواریم دولتمردان کشورمان توجه ویژه‌ای به جامعه فرهنگیان داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس از فرهنگیان درخواست کرد نگاه‌های محبت‌آمیز خود را در روستاها تقسیم کنند و چنانچه خانواده دانش‌آموزی از وضعیت نا‌مطلوبی برخوردار است توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آذری در پایان با تقدیر از خدمات مرتضی دیانتی‌نسب مدیر پیشین اداره آموزش‌وپرورش کازرون، کاظم عباسی را به‌عنوان مدیر جدید این اداره منصوب کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها