معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: هر‌گونه نوآوری از طرف هنرمندان در جهت تولید محصولات جدید صنایع دستی به‌‌صورت جدی حمایت می شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۵۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، علیرضا دباغ عبداللهی، در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه اختصاصی معرق چوب در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار داشت: در عصر امروز جای خوشحالی دارد که یک سری از جوانان با برپایی این گونه نمایشگاه اثر هنری خود را به معرض نمایش گذاشته که این کار بسیار با ارزش است.

وی گفت: بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی علی‌رغم کسب درآمد و فواید اقتصادی برای هنرمند، اتصال‌دهنده نسل گذشته با نسل فعلی است که متأسفانه امروز فقط نگاه تزئینی به صنایع دستی وجود دارد که با توجه به این موضوع هرگونه نوآوری در تولید صنایع دستی جدید و با کارکردی متفاوت به‌طور جد از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اردبیل حمایت می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل از تمامی جوانان و هنرمندان فعال در این گونه رشته‌ها حمایت می‌کند که بنده قول می‌دهم آثار ارائه شده در این نمایشگاه را در سازمان میراث فرهنگی کشور نیز به نمایش بگذاریم.

عبداللهی تصریح کرد: ‌ایران دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که امیدواریم اهمیت صنایع دستی برای مردم به گونه‌ای باشد که در روز افتتاح این گونه نمایشگاه‌ها سالن نمایشگاه مملو از جمعیت باشد.

نمایشگاه اختصاصی معرق چوب تا روز 29 شهریورماه از ساعت 15 تا 20 در نگارخانه خطایی اردبیل در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات