مدیرکل سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در بازدید از باغ پسته رضی گفت: متقاضیان حمایت از کاشت پسته به مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۶۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، عدیل سروی، در بازدید از باغات پسته در منطقه رضی از توابع شهرستان مشکین شهر این خبر را اعلام کرد و افزود : درخت پسته از لحاظ علم بوتانیک و گیاه شناسی یک درخت چند ساله و دوپایه است.

به همین منظور برای افزایش باردهی و محصول پسته انجام عملیات پیوندی در درخت پسته ضروری بوده و در تامین اعتبار مورد نیاز برای حمایت پسته کاران مشکلی نداریم.

وی افزود: در این مناطق که به لحاظ شرایط آب و هوایی و اقلیمی سازگاری خوبی برای کشت و توسعه باغات پسته وجود دارد متقاضیان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستانها و مدیریت باغبانی در سازمان، مرکز استان درخواست های خود را اعلام و پس از تائیدیه کارشناسان ذیربط مراحل پیوند زنی در مجموعه باغات پسته و برروی درختان عملی شود تا به صورت فنی زمان باردهی کاهش و از طرفی باردهی درختان پسته افزایش یابد.

عدیل سروی با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی کشت که جزو سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی و نیز از اولویت های اول این سازمان بمنظور توصیه افزایش سطح زیرکشت، چه در زراعت و چه در باغات استفاده از گونه هایی، با نیاز آبی کمتر را توصیه کرد.

این مسئول جهاد کشاورزی گفت: پسته و زعفران جزو این محصول بوده و پیشنهاد می شود باغداران در تغییر و اصلاح الگوی همکاری لازم را داشته باشند.

وی در آخر سخنان خود گفت: در حال حاضر بیش از 30 هکتار از راضی استان به کشت پسته اختصاص یافته که امید واریم رفته رفته به صورت علمی و فنی با آوردن واریته های اصلاح شده و مورد قبول مؤسس تهیه و توزیع نهال گواهی شده کشور باشد.

ارسال نظرات