برای توسعه هر منطقه برنامه ای تنظیم می شود لذا تانظیم برنامه جامعه در شهرستان مشگین‌شهر به شدت احساس می شود لذا هر کارگروه تخصصی مجمع بسیج شهرستان می بایست در حوزه تخصص خود چشم انداز 10 ساله برای این شهرستان تنظیم کند.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۶۶
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، مجمع بسیج شهرستان مشگین‌شهر با حضور کارگروه های تخصصی در محل دانشگاه پیام نور مشگین‌شهر برگزار شد.

در این مجمع برخی از کارگروه های تخصصی اعم از کارگروه سلامت، علمی و اقتصادی به تشریح عملکردها و برنامه های پیشنهادی خود در جهت توسعه و پیشرفت پیش از پیش شهرستان مشگین‌شهر پرداختند.

بیمارستان ثابت مشگین‌شهر در چند مرحله با موفقیت اجرا شده است

در این مجمع اسلام مرادی مدیر اجرایی طرح بیمارستان ثابت شهرستان به نمایندگی از کارگروه سلامت ضمن تشریح عملکرد کارگروه گفت: در طول 5 سال گذشته فعالیت بسیج جامعه پزشکی شهرستان، برای اولین بار در استان طرح استقرار بیمارستان ثابت در شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد به طوری که با استقرار این بیمارستان بیش از دو هزار نفر از نیازمندان و مردم این شهرستان شناسایی و خدمات پزشکی رایگان ارائه شد.

وی افزود: در این طرح بیش از 450 نفر به صورت رایگان جراحی و خدمات پزشکی ارائه شد و برای 250 نفر دیگر نیز خدماتی همچون معاینات چشم پزشکی وتجویز و اهدای عینک و ... به صورت رایگان انجام شد.

وی با اشاره به موفقیت های بسیج جامعه پزشکی در اجرای طرح بیمارستان ثابت گفت: این طرح در شهرستان مشگین شهر آغاز شده و با موفقیت به سرانجام رسیده بود اما بعد از مدتی این طرح برای دو سال متوالی به دیگر شهرستان های استان واگذار شده بود که آن هم با شکست مواجه شده بود و با توجه به استقبالی که در این شهرستان صورت گرفته بود مرحله دوم این طرح به صورت تخصصی ( چشم پزشکی) در این شهرستان با موفقیت اجرا شد به طوری که در این طرح نیز نزدیک به 850 نفر از مردم این شهرستان به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در مرحله سوم طرح بیمارستان ثابت نیز بیش از یک هزار نفر در قالب بزرگترین عمل جراحی چشم با همکاری دستگاه های مربوطه به اجرا گذاشته شد.

دستگاه ام.آر.ای از نیازهای ضروری و جدی این شهرستان است

مرادی با اشاره به جمعیت شهرستان مشگین شهر گفت: دستگاه ام.آر.ای از نیازهای جدی این شهرستان است که مسئولان می بایست به این امر مهم توجه جدی داشته باشند چرا که اکثر بیماران نیازمند به این دستگاه معمولاً به استان های دیگر مراجعه می کنند که این امر هزینه های زیادی را برای مردم این شهرستان دارد در حالی که با راه اندازی این دستگاه در این شهرستان می توان در هزینه های عمومی مردم صرفه جویی کرد.

جمهوری اسلامی ایران در محاصره اقتصادی قرار گرفته است

در این مجمع محمد صفری یکی از مدیران واحدهای تولیدی شهرستان به نمایندگی از کارگروه اقتصادی با اشاره به وضعیت سیاسی و اقتصادی منطقه گفت: متاسفانه برخی افراد امریکا را الگوی خود قرار داده اند در حالی که وضعیت اقتصادی غرب خصوصاً آمریکا که بیشتر به آن امیدوار هستیم با بحران اقتصادی مواجه می‌باشد به طوری که بیش از 12 تریلیون دلار بدهی به بار آورده است.

وی ادامه داد: از سال 1390 دشمن، جمهوری اسلامی ایران را به محاصره اقتصادی در آورده است و این محاصره زمانی صورت می گیرد که بخواهند این کشور را اشغال کنند لذا جهت فریب مردم به جای محاصره از عنوان تحریم استفاده شده است لذا در صورت اتحاد سرمایه گذاران و مسئولان در اقتصاد مقاومتی می‌توان در برابر دشمنان و بیماری های اقتصادی مقاومت کرد.

تنها راه نجات مشگین‌شهر تنظیم سند چشم انداز 10 ساله مشگین‌شهر یا مشگین‌شهر 1404

در بخشی از این مجمع نعمت الهی به نمایندگی از کارگروه علمی شهرستان با اشاره به دیدگاه های دانشمندان منطقه گفت: آمریکا هر چند کشور استکباری است و از نظر وسعت کشوری کوچک است اما با وجود استکباری و کوچکی مدیریت فوق العاده ای دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته برنامه های کوتاه مدت در جهت توسعه و پیشرفت این کشور ارائه داده است اما آنچه که امروزه در کنار آن و در این شهرستان کمبود آن احساس می‌شود عدم برنامه ریزی مناسب در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان است لذا آنچه که امروز در این شهرستان مورد نیاز است طرح ریزی برنامه های بلند مدت است که می تواند زمینه توسعه منطقه را فراهم کند.

وی تاکید کرد: هر کارگروه تخصصی مجمع بسیج شهرستان می بایست در حوزه تخصص خود چشم انداز 10 ساله برای این شهرستان با عنوان" سند چشم انداز 10 ساله مشگین‌شهر یا مشگین‌شهر 1404) تنظیم کند تا با برنامه ریزی در جهت آن به رشد و توسعه شهرستان مشگین‌شهر قدم های ارزشمند و مفیدی برداشته شود.

در پایان جلسه بندهایی از بیانیه اجلاس مجمع بسیج شهرستان مشگین‌شهر به شرح ذیل قرائت شد.

1-باتوجه به کثرت جمعیت و فاصله زیاد شهرستان مشکین شهر از مرکز استان و عدم وجود دستگاه ام.آر.آی در این شهرستان بیماران نیازمند، مجبورند باصرف هزینه های گزاف و وقت زیاد به مرکز استان و یا استان های همجوار مراجعه نمایند. مجمع بسیج شهرستان از مسئولین امر خصوصاً شبکه بهداشت و درمان می خواهد نسبت به تهیه و تامین و راه اندازی دستگاه ام.آر.آی در این شهرستان اقدام نمایند.

2-تعداد انبوهی از مردم شهرستان مشگین‌شهربه باغبانی مشغول بوده و مقدار قابل توجهی از میوه استان و حتی کشور را تامین می کنند و از این طریق امرار معاش می کنند، اما به علت سرد سیر بودن منطقه، محصولات این شهرستان دیر وارد بازار شده و با قیمت پایین به فروش می رسد که علت اصلی مهاجرت به شهرهای دیگر همین موضوع می‌باشد. مجمع بسیج شهرستان از مسئولین امر می خواهد در جهت بازاریابی و ایجاد صنایع تبدیلی اقدام و گامی اساسی در مورد اقتصاد مقاومتی برداشته و از مهاجرت بی رویه اهالی جلوگیری نمایند.

3-مجمع بسیج شهرستان از عموم علما، دانشمندان،صاحب نظران،دانشگاهیان و فرهنگیان می خواهد به منظور تدوین سند چشم انداز 10ساله شهرستان مشکین‌شهر(مشگین‌شهر1404)هرگونه ایده،طرح و پیشنهاد خود را در اختیار مجمع بسیج قرار داده و سهمی در جهت ارتقاء علمی، فرهنگی، تربیتی و اقتصادی شهرستان داشته باشند.

در پایان از مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان استدعا می‌شود با توجه به شیطنت های اخیر دشمنان اسلام و استکبار جهانی، همچنان وحدت و انسجام خود را حفظ و با حضور پرشور خود در برنامه های هفته دفاع مقدس مشت محکم دیگری بردهان استکبار در حال افول وارد نمایند.

ارسال نظرات