رئیس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران/

بودجه تحقیقاتی در حوزه آب به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت

رئیس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در حال حاضر بودجه تحقیقاتی شرکت مدیریت منابع آب ایران از ۴۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۶۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، محمدرضا شفیعی، در هشتمین نشست منطقه‌ای کمیته‌های تحقیقات آب در سرعین اظهار داشت: در دولت یازدهم در وزارت نیرو توجه عمده‌ای به بخش تحقیقات شده ولی هنوز کافی نیست و باید در این زمینه تحقیقات و پژوهش‌های گسترده‌ای با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع انجام شود.

رئیس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: مدیران رده بالای وزارت نیرو در حال حاضر بیشتر به نتیجه کار توجه داشته و از ما پیگیر هستند و بخش تحقیقات شرکت‌های آب باید در به نتیجه رسیدن تحقیقات توجه جدی داشته باشند.

وی دستاوردهای تحقیقاتی بخش آب کشور را ناکافی دانست و تصریح کرد: با وجود تلاش‌های همکاران ما در بخش‌های مختلف شرکت‌های آب منطقه‌ای هنوز هم جا برای کار کردن در بخش تحقیقات زیاد است.

شفیعی با اشاره به تشکیل 16 جلسه تحقیقاتی و پژوهشی در دو سال اخیر در وزارت نیرو بیان کرد: تشکیل این جلسات به طور مستمر نشان از اهمیت موضوع تحقیقات داشته چرا که این امر می‌تواند راهکارهای عملیاتی جلوگیری از بحران را در این حوزه ارائه دهد.

رئیس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر ضرورت توجه شروع پروژه‌های تحقیقاتی از متن شرکت‌های آب منطقه‌ای گفت: در تحقیقات به عمل آمده در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم که باید پایه تحقیقات مربوط به بخش آب را از مجموعه‌های مرتبط شروع کنیم و نتیجه کار دانشگاهی در این بخش زیاد رضایت‌بخش نیست.

وی تثبیت اعتبارات پژوهشی در بخش آب را از مهمترین اقدامات قابل پیگیری این بخش در مدیریت منابع آب برشمرد و اظهار کرد: با تخصیص و تثبیت اعتبارات به بخش تحقیقات و پژوهش در بخش آب می‌توان ردیف عمرانی ثابت برای این بخش در شرکت‌های آب منطقه‌ای ایجاد کرد.

شفیعی با بیان اینکه اعتبارات بخش تحقیقات بخش آب کشور باید به 10 برابر وضعیت فعلی ارتقا و افزایش یابد، افزود: در حال حاضر بودجه تحقیقاتی شرکت از 40 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیته تحقیقات کاربردی شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: با این افزایش بودجه بخش تحقیقات و پژوهش انتظارات از ما بیشتر خواهد شد که باید بیش از گذشته در این زمینه اقدامات پژوهشی در کشور انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار