علاقه به گل و گیاه از کودکی در درون من بوده است و همین امر باعث شد پس از ازدواج به پرورش انواع گل و گیاه روی آورم.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۷۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، شاید این روزها که دغدغه اشتغال دختران و پسران فارغ التحصیل که در ماراتون ورود به دانشگاه ها، هر سال بیش از سال پیش گوی سبقت را از هم می ربایند، بانوی خوش ذوق اهل روستای اظماره از توابع بخش مرکزی شهرستان گرمی با سعی و تلاش شگفتی آوربا ایجاد یک گلخانه و پرورش بیش از 100 نوع گل و گیاه تزئینی ضمن فراهم آورردن محیطی زیبا و دلنشین در دل روستایشان، ضمینه اشتغال خود و خانواده‌اش را فراهم ساخته است.

خانم تاری‌زاده که فارغ التحصیل رشته کارشناسی روانشناسی از دانشگاه پیام نور است می‌گوید علاقه به گل و گیاه از کودکی در درون من بوده است و همین امر باعث شد پس از ازدواج به پرورش انواع گل و گیاه روی آورم و در این راه بخش عمده‌ای از موفقیت‌هایش را مدیون همسر خود می‌دانم.

به گفته بسیاری از روستائیان بویژه جوانان آشنایی با خانم تاری‌زاده هم از لحاظ روحي رواني هم از نظر شناخت بيشتر گل‌های تزئینی و هم از لحاظ اقتصادي در زندگي آنها تاثيرات مثبتي گذاشته است.

اين بانوي موفق گفت: روزانه چهار ساعت در زمينه كارش فعالیت می‌کند و كارهاي تحقيقي در مورد گل‌های زینتی و پرورشی را هم از طريق اینترنت انجام مي‌دهد و در آینده قصد دارد یک نمایشگاه دائمی گل و گیاه در شهر گرمی تاسیس کند.

خانم تاری‌زاده مي‌افزايد: ذهنيت و باور عده‌اي را كه معتقدند كسب و كار وجود ندارد از بين بردم، زمينه كسب و كار براي همه وجود دارد فقط بايد همت داشت و نباید منتظر کارهای استخدامی و دولتی بود.

سرپرست فرمانداری مغان در بازدید از این طرح از ارائه تسهیلات ویژه بانکی به صاحبان طرح‌های صنایع کوچک در شهرستان خبر داد و افزود: این طرح‌ها بدلیل بازدهی بیشتر و قابلیت تولید بالا و اشتغال مولد مورد حمایت کارگروه اشتغال شهرستان است و این طرح‌ها در شهرستان توسعه می‌یابد.

ارسال نظرات