مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل/

مدارس امین نوع یک در اردبیل تاسیس شود

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: با توجه به تاثیر مدارس امین در تربیت و تعالی دینی و مذهبی دانش‌اموزان ضروری است تا مدارس امین نوع یک در سطح استان اردبیل تاسیس شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۷۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، در جلسه هماهنگی کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر مدرسه امین درجه یک در برخی استان‌ها راه‌اندازی شده که می‌توان با تاسیس این مدارس در استان اردبیل معارف دینی را بهتر به دانش‌آموزان انتقال داد.

وی تصریح کرد: سیاست ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور بر این است که تعداد مدارس امین را در سطح کشور افزایش دهند که در کنار این اقدام تشکیل و تاسیس مدارس معارف اسلامی نیز جز اولویت‌های کاری در این حوزه قرار گرفته که امیدواریم ثمرات این امر در استان اردبیل نیز مشهود باشد.

نوروزی با اشاره به راه‌اندازی مدارس امین نوع دو در اردبیل بیان کرد: مدارس امین نوع دو از سال‌تحصیلی 94-93 با حضور روحانیون برجسته حوزه علمیه و در مدارس متوسطه دوره دوم لاله ناحیه یک، سمیه ناحیه دو، مدارس متوسطه دوره نخست امام صادق(ع) ناحیه یک و جلال آل احمد ناحیه دو شروع به کار کرده است.

در این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اظهار کرد: این جلسه به منظور بررسی آسیب‌ها، نقاط قوت و چالش ها و راهکارهای تاسیس مدارس امین نوع یک و نیز فعالیت مدارس امین نوع دو در نواحی یک و دو اردبیل و مناطق پارس‌آباد و گرمی برگزار شده تا در این زمینه راهکارهای لازم ارائه شود.

مصطفی کافی با اشاره به اهمیت حضور روحانیون تاثیرگذار در مدارس تصریح کرد: روحانیون و مبلغان دینی بهترین مشاوران مذهبی در راستای تعمیق و تقویت بنیه مذهبی و دینی در مدرسه هستند که باید حضور آنها در مدرسه افزاش یابد.

وی افزود: در این راستا ضروری است که بستری فراهم شود تا دانش‌آموزان با استفاده از این فرصت، پیام‌رسان آموزه‌های دینی در خانواده خود باشند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

ارسال نظرات