معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد گفت: همایشی تحت عنوان «همایش آموزشی ایام غدیر یه طلاب و مبلغین استان یزد» با هدف تربیت اساتید پرده خوانی غدیر برای طلاب مدارس علمیه سرتاسر استان یزد در سالن اجتماعات امامزاده جعفر یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۵۹۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد در مصاحبه با خبرنگار
حوزه از یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه تببین حادثه غدیر از طریق پرده خوانی برای مردم
جذابیت خاصی دارد، تصمیم گرفتیم با همکاری مبلغان اعزامی ستاد امامت و ولایت کشور که
از قم به یزد می آیند پنج شنبه 26 شهریورماه 93 یک همایشی را تحت عنوان «همایش
 آموزشی ایام غدیر به طلاب و مبلغین استان یزد» با هدف تربیت اساتید پرده خوانی غدیر
برای طلاب مدارس علمیه سرتاسر استان یزد در سالن اجتماعات امازاده جعفر یزد برگزار کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: این دوره آموزشی پرده خوانی برای طلاب و مبلغین نخبه استان یزد در نظر گرفته شده تا با آموزش آن ها دیگر نیاز نباشد مبلغینی هرسال از قم به یزد برای پرده خوانی آورده شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای این دوره آموزشی یک روزه، چهار عنوان درسی برای طلاب در نظر گرفته شده است که عبارت است از «سدالابواب»، «آیه تبلیغ»، «نقشه خوانی غدیر» و «استمرار غدیر تا ظهور» که به ترتیب توسط استاد میرشفیعی، استاد میرمعینی، استاد دره زرشکی و استاد میرشفیعی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد با همکاری ستاد امامت و ولایت کشور و با هماهنگی ائمه جمعه شهرستان های استان یزد و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها در نظر دارد، مقدمات حضور همین مبلغین تربیت یافته معارف غدیر را به منظور پرده خوانی در دهه امامت یعنی هفته اول و دوم مهرماه در مدارس فراهم کند.

وی ادامه داد: از همین طلاب و مبلغین که فردا در یک دوره فشرده آموزشی در امامزاده جعفر یزد برگزار می شود علاوه بر مدارس سرتاسر استان در پارک های استان یزد سرتاسر استان نیز برای پرده خوانی استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام دهقانی نژاد با بیان اینکه بهترین روش انتقال مفاهیم از نظر روانشناسان پیام های غیرمستقیم است عنوان کرد:  در این پرده خوانی بحث امامت و حجاب و عصمت و... به صورت غیرمستقیم با توجه به حوادثی که در غدیر اتفاق افتاده برای مخاطب تبیین می شود.


برنامه آموزشی «همایش آموزشی ایام غدیر یه طلاب و مبلغین استان یزد»

 


ارسال نظرات