مراسم افتتاحیه رقابت‌های آمادگی جسمانی بانوان قهرمانی کشور با حضور 150 نفر از ورزشکاران و مربیان زن این رشته و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۹۶۱۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، در آیین افتتاحیه این رقابت‌ها که در مواد مختلف آمادگی جسمانی در استادیوم حمزه سیدالشهدا(ع) شهرستان دامغان با شرکت 20 تیم از استان های مختلف کشورمان به مدت دو روز برگزار خواهد شد، برنامه‌هایی همچون تک خوانی محمد میرکمالی خواننده جوان دامغانی، هنرنمایی گروه کردستان و تجلیل از برخی خادمان ورزش‌های همگانی شهرستان دامغان اجرا شد.


ورزش از پایه‌های اصلی سلامت جسم و روح است

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه این مسابقات که در سالن منوچهری دامغانی مجتمع شهید شاهچراغی دامغان برگزار شد، ورزش را از پایه‌های اصلی سلامت جسم و روح انسان برشمرد و گفت: 75 درصد سلامتی انسان در ورزش و فعالیت مطلوب، تغذیه مناسب و به‌اندازه و رفتار های سلامت محور خلاصه شده است.

عبدالرحمان رستمیان اضافه کرد مصرف دخانیات عامل اصلی بسیاری از بیماری‌هاست اما کم‌تحرکی و نپرداختن به ورزش و به دنبال آن چاقی و افزایش وزن را نیز باید زمینه ایجاد امراض متعددی از جمله آرتروز، دیابت، فشار خون و نظایر آنها دانست که تنها راه پیشگیری از این شرایط جسمی ورزش و مصرف درست و به‌اندازه مواد غذایی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی بانوان و دختران و مادران را زمینه‌سازان سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: تندرستی دختران و مادران جامعه اسلامی ما با خو‌گرفتن با ورزش و به‌ویژه رواج ورزش‌های همگانی بین بانوان تا حد زیادی تأمین می‌شود و سلامت مادران امروز و آینده کشور، درصد بالایی از صحت و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

میزبانی استان سمنان از 35 رویداد ورزشی کشور در یک سال اخیر

مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه مسابقات آمادگی جسمانی بانوان کشور سی و پنجمین میزبانی استان سمنان در طول یک سال اخیر از رویدادهای بزرگ ورزشی کشور است، اظهار داشت: شهرستان دامغان با پنج میزبانی شایسته سهم بسزایی در این موفقیت‌ها و معرفی قابلیت‌های فرهنگی، ورزشی استان سمنان داشته است.

فرزاد فتاحی با اشاره به اینکه مسابقات آمادگی جسمانی بانوان کشور سیزدهمین رویداد ورزشی بانوان کشور است که در شش ماهه نخست سال‌جاری در استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان دامغان از موفق‌ترین ادارات استان سمنان است که با همکاری بی‌دریغ مسئولان ورزش دوست این شهرستان، دامغان را به میزبانی شایسته برای مسابقات ملی و استانی بدل کرده است.

فعالیت 30 کمیته ورزش‌های همگانی در سطح استان سمنان

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان سمنان هم در این مراسم افتتاحیه با اشاره به فعالیت 30 کمیته ورزش‌های همگانی در هشت شهرستان استان سمنان با 100 زیر مجموعه ورزشی، از برگزاری بیش از 1500 فعالیت کوچک و بزرگ ورزش همگانی در سطح شهر‌ها و روستاهای این استان طی چهار سال گذشته خبر داد.

سید وحید هاشمی با اشاره به برگزاری‌ همایش‌های بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهرستان‌های شاهرود، دامغان و گرمسار با شرکت چندین هزار نفری علاقمندان ورزش‌های همگانی، گفت: همایش بزرگ  پیاده روی خانوادگی همراه با پخش از سیما، مهرماه سال‌جاری در شهرستان سمنان برگزار می‌شود.

عکس و گزارش از جواد رمضانیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها