رئیس اداره اوقاف شاهرود:

تاکنون حدود 500 نفر در مسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده اند

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان های شاهرود و میامی گفت: تا کنون حدود 500نفر جهت حضور در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۸۵۶۹۶۴۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان معتبرترین مسابقات قرآنی همه ساله از مرحله شهرستانی تا مرحله بین المللی به عنوان مسابقات رسمی جمهوری اسلامی برگزار می شود.

وی از تفاوت های برگزاری این دوره از مسابقات نسبت به دوره های قبل نیزگفت: امسال برخلاف سال های قبل مسابقات در دو رده سنی بالای 18سال و زیر 18سال برگزار می شود که مسابقات زیر 18سال بر اساس دستورالعملی خواهد بود که متعاقبا ارسال خواهد شد و احتمالا در رده زیر18سال مسابقات با همکاری آموزش و پرورش خواهد بود.

وی از ثبت نام حدود 500نفر در رده بالای 18سال تاکنون در شهرستانهای شاهرود و میامی خبر داد و افزود: روند ثبت نام از متقاضیان در رشته های مختلف تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به اداره اوقاف و امورخیریه، جامعه القرآن واحد خواهران و یا سایت رسمی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مراجعه کنند.

وی با برشمردن رشته های مختلف مسابقات نیز گفت: رشته های حفظ 5جزء تا کل قرآن کریم، ترتیل، تحقیق، مفاهیم، اذان، دعاخوانی، ابتهال و تواشیح از رشته های ابلاغی سازمان اوقاف در دوبخش خواهران و برادران است، که اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان های شاهرود و میامی با هدف توجه به حافظان زیر5جزء و تشویق حافظانی که در آغاز حفظ این کتاب الهی هستند، رشته های حفظ یک جزء و دو جزء از قرآن کریم را فقط در مرحله شهرستانی برگزار می کند.

وی زمان برگزاری مسابقه کتبی مفاهیم قرآن کریم را همزمان با سراسر کشور در تاریخ دهم مهرماه عنوان کرد.

حجت الاسلام مجیدی زمان برگزاری مسابقات را 16 و17 مهر ماه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد شاهد مسابقاتی پر شور و با حضور حداکثری جامعه قرآنی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار