خبرهای داغ:
رئیس کمیته ماهیگیری ورزشی استان قزوین از اجرای صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان الموت شرقی این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۹۶۷۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی هیئت ورزش های همگانی استان قزوین ،حسین جریته‌جوشقانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان الموت شرقی استان قزوین با همکاری و مساعدت هیئت ورزشی‌های همگانی این استان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و به سرپرستی کمیته ماهیگیری ورزشی این استان برگزار می‌شود.

اجرای صید ورزشی در دریاچه اوان الموت قزوین/متقاضی جدید پذیرفته نمی شود


وی افزود: در این صید ورزشی 100 نفر از ماهیگیران کاملاً حرفه‌ای و مجرب و آموزش‌دیده اقصی نقاط کشور از جمله زنجان، آذربایجان‌شرقی، فارس، کرمان، ماکو، آذربایجان‌غربی، اصفهان، مازندران و کردستان برگزار می‌شود؛ این در حالی است که بخش عمده‌ای از ماهیگیران از استان‌های تهران، البرز و قزوین هستند.

رئیس کمیته ماهیگیری ورزشی استان قزوین ادامه داد: صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان الموت شرقی این استان از امروز آغاز شده که بین 6 تا 9 مرحله بین 10 تا 15 نفر برگزار می‌شود که زمان اجرای این صید ورزشی در هر مرحله، از ساعت 18 عصر تا 10 صبح هر روز یعنی به مدت 16 ساعت است.

جریته‌جوشقانی با بیان اینکه از 100 ماهیگیر شرکت‌کننده در صید ورزشی تنها یک نفر خانم است، تصریح کرد: از مزایای صید ورزشی حضور ماهیگیران به همراه خانواده‌های آنان است.


اجرای صید ورزشی در دریاچه اوان الموت قزوین/متقاضی جدید پذیرفته نمی شود


وی اضافه کرد: صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان  الموت شرقی با هدف ارتقای سطح نشاط عمومی، گسترش و اشاعه حفاظت از محیط زیست به ویژه آبزیان در قالب سبک ورزشی «بگیر و رها کن» یعنی رهاسازی، اخلاق‌مداری و بازگشت سالم ماهی کپور به محیط طبیعی دریاچه اوان برگزار می‌شود.

اجرای صید ورزشی در دریاچه اوان الموت قزوین/متقاضی جدید پذیرفته نمی شود


رئیس کمیته ماهیگیری ورزشی استان قزوین با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان متقاضی جدیدی برای صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان پذیرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این صید ورزشی از ماهیگیران آماتور به دلیل آسیب رساندن جدی به ماهیان استفاده نشده است.

اجرای صید ورزشی در دریاچه اوان الموت قزوین/متقاضی جدید پذیرفته نمی شود


جریته‌جوشقانی بیان کرد: صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان الموت شرقی از 12 مرداد ماه آغاز شده و تا آخر شهریورماه ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: 100 شرکت‌کننده در این صید ورزشی طی فراخوانی ثبت‌نام شده‌اند، بنابراین از متقاضی جدیدی ثبت‌نام صورت نمی‌گیرد.

رئیس کمیته ماهیگیری ورزشی استان قزوین با اشاره به محدودیت‌های وارده از سوی برخی مسئولان محیط زیست در صید ورزشی ماهی کپور دریاچه اوان خاطرنشان کرد: مدت زمان ماهیگیری کوتاه است که انتظار می‌رود از این محدودیت‌ها کاسته شده و آزادی عمل بیشتری برای صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان داشته باشیم.

جریته‌جوشقانی ادامه داد: دریاچه اوان الموت شرقی استان قزوین مهمترین دریاچه صید ورزشی ماهی کپور در ایران محسوب می‌شود.

گفتنی است؛ با توجه به آغاز صید ورزشی ماهی کپور در دریاچه اوان الموت شرقی استان قزوین از 12 مرداد مراسم افتتاحیه این صید ورزشی با حضور مسئولان محیط زیست  استان برگزار می‌شود.

 

 

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها