خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شاهرود:

دغدغه های رهبری در عرصه فرهنگ باید مورد توجه قرار گیرد

فرمانده سپاه شاهرود با تأکید بر لزوم توجه همگانی بر کاهش دغدغه های رهبری در عرصه فرهنگ، گفت: باید با جدیت برنامه های اثرگذار فرهنگی عملیاتی شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۷۰۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
حمید دامغانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود در خصوص موضوع فرهنگ و دغدغه های رهبر انقلاب در این خصوص با بیان اینکه بسیج فکر ،عقل و منطق را درهم آمیخته است، اظهار کرد: تفکر بسیجی با در آمیختن فکر، عقل و منطق و با عشق و انگیزه الهی در موضوعات مختلف از جمله فرهنگ وارد شده و موفق نیز بوده است.

وی افزود: بسیج با کار هوشمندانه در امورات فرهنگی وارد شده است و دقیق ظرفیت های دشمنان و حرکات آنها را رصد و در برابر آنها تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و در این حوزه نقش آفرینی خود را در قالب برنامه های مختلف و هدفمند دنبال می کند.

فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: رهبر انقلاب تأکید فراوان بر رخنه های دشمنان در امور فرهنگی دارند و این رخنه ها در اعتقادات و افکار جامعه و با ابزار نو و هوشمند صورت می گیرد که باید بدان توجه شود.

وی با اشاره به سبک زندگی مردم و تأکید رهبری بر فرهنگ عمومی جامعه گفت: رهبر انقلاب بر فرهنگ عمومی تأکید دارند و برنامه بسیج در این راستا توجه به ترویج سبک زندگی اسلامی و شاخصه ها و نمادهای آن با استفاده از ظرفیت حلقه های صالحین و برنامه های اثرگذار فرهنگی است.

دامغانی با اشاره به موضوع ملموس فرهنگی در جنگل ابر اظهار کرد: جنگل ابر دغدغه ای برای شهرستان شده بود که تورهای مختلف از سراسر کشور به این جنگل می آمدند و آسیب های فراوان به مردم منطقه ابر و شهرستان وارد می کردند.

وی افزود: این دغدغه با توجه به سابقه شهرستان و تعابیر رهبری انقلاب از این شهرستان اصلاً قابل توجیه نبود و بسیج با توجه به اینکه یک نهاد است نه سازمان و رسالت محور است نه مأموریت محور و با توجه به وظیفه قانونی بسیج و سپاه در حفظ دستاوردهای نظام به این موضوع وارد می شود.

دامغانی بیان کرد: جنگل ابر هم با توجه به رسالت بسیج و وظیفه قانونی در این راستا بود و با همکاری ادارات و شورای تأمین شهرستان و منابع طبیعی بسیج کار فرهنگی خود و حضور در این منطقه را آغاز کرد.

وی با اشاره به حضور چهار هزار بسیجی در جنگل ابر در قالب اردو گفت: این حضور جدی است و برنامه های مختلف فرهنگی در این مکان با حضور بسیجیان برگزار و به اذعان دستگاه های مختلف گزارش ها از جنگل ابر به حداقل رسیده و دغدغه های فرهنگی این منطقه کم شده و فقط اکنون دغدغه بهداشتی است که با حضور دستگاه های مختلف حل می شود.

فرمانده سپاه شاهرود تأکید کرد: در این مدت حجم کار گسترده ای انجام شده است و دستگاه ها فعال تر شده اند و شرایط بسیار مطلوب تر شده و ما از همکاری دستگاه ها قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در عمل است و نه در سخن عنوان کرد: باید عملاً دغدغه های فرهنگی رهبری را کاهش دهیم و کاری که بسیج در جنگل ابر شاهرود انجام داد از این دست است و باید با جدیت این برنامه های اثرگذار فرهنگی عملیاتی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار