امام جمعه خرم آباد:

جنایات اسرائیل همزمان با حضور میلیونی حجاج در سرزمین وحی بیانگر بی عرضگی آل سعود است

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه آل سعود لیافت اداره حرمین شرفین در مکه و مدینه را ندارد گفت: جنایات اسرائیل در مسجد الاقصی همزمان با حضور میلیونی حجاج در سرزمین وحی بیانگر بی عرضگی آل سعود است
کد خبر: ۸۵۶۹۷۳۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مح مصلای الغدیر این شهر گفت: جنایات اسرائیل در مسجد الاقصی همزمان با ایام حج و در حالیکه خیل عظیمی از حجاج در سرزمین وحی حضور دارند بیانگر بی عرضگی و بی برنامگی آل سعود برای استفاده از این ظرفیت بزرگ در راستای مقابله با جنایات این رژیم غاصب است.

وی با بیان اینکه جنایات اسرائیل در مسجد الاقصی در حالی روی می دهند که سران و حکام عرب در مقابل این جنایت ها سکوت کرده اند افزود: آل سعود نه تنها از استفاده از ظرفیت میلیونی حجاج برای مقابله با جنایت های رژیم صهیونیستی بی عرضگی و بی برنامگی خود را اثبات کرده است؛ بلکه در تامین امنیت جانی حجاج نیز نشان داده است که عاجز است.

امام جمعه خرم آباد گفت: مرگ برخی از حجاج بیت الله الحرام در واقعه اخیر که بخشی از آنها را حجاج کشورمان تشکیل می دهند و همچنین کشتار حجاج در وقایع مختلفی که در ایام حج جان خود را از دست داده اند همگی بیانگر عاجز بودن آل سعود در تامین امنیت حجاج است و با این حال می توان گفت که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.

میرعمادی در ادامه با بیان اینکه درگذشت استاد پارسا و مجاهد خستگی ناپذیر آیت الله خزعلی باعث تاسف و تالم فراوان شد ادامه داد: آیت الله جنتی در تشیع پیکر این استاد پارسا گفتند که 60 سال با آیت الله خزعلی رفیق بودم و از او یک گناه ندیدم و با این حال این بیانگر این است که آیت الله خزعلی یک شخصیت استثنایی بودند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله خزعلی دارای عقیده ثابت بود و بر حق  و همچنین بر تبعیت از رهبری پافشاری می کرد ادامه داد: ایشان گفته بودند که بر روی سنگ قبرم بنویسید که من دوستدار امام هستم.

 

امام جمعه خرم آباد گفت: اگر شخصیت آیت الله خزعلی را با کسانی که هوای و هوس، قدرت طلبی و میل به جا و مقام در وجودشان است مقایسه کنیم بیشتر می توانیم این عالم وارسته را بشناسیم.

میرعمادی با بیان اینکه آیت الله خزعلی تبعیت از رهبری را واجب می دانست اظهار کرد: آیت الله خزعلی علاقه عجیب و ویژه ای به امام علی (ع) داشت و از طرفی ایشان شخصی متکلم و مفسر قرآن بودند و نفس گرمشان در تهذیب نفس و خودسازی بسیار موثز بود.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس دوره هشت ساله جنگ تحمیلی را یک گنجینه پایان ناپذیر دانست و بیان کرد: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن از ثمرات دفاع مقدس برای ملت ایران بود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ملت ایران با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن توانستند که دشمن را سرجایش بنشانند اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن برای ملت ایران امنیت و پیشرفت، خودباوری و اعتماد به نفس را به ارمغان آورده است.

میرعمادی افزود: روحیه ایستادگی و مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس ابهت آمریکا را شکست و انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کرد.

وی با بیان اینکه روحیه مقاومت و ایستادگی ملت ایران منشاء بیداری اسلامی بوده و همین روحیه در جنگ 22 روزه، 33 روزه  و در یمن، لبنان و عراق مایه پیروزی شده است تصریح کرد: درس دیگری که از دفاع مقدس می توان گرفت این است که برای ملت ایران ثابت شده است که دشمن و استکبار جهانی از هر فرصتی از قبیل ترور، حمله نظامی، کودتا، تحریم و تهدید برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می کند.

امام جمعه خرم آباد گفت: اکنون که در فضای پس از توافق هسته ای قرار داریم آمریکا تلاش می کند که با نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به کشورمان به انقلاب اسلامی ضربه وارد کند.

میرعمادی اظهار کرد: آمریکاییها بدانند که مشی انقلاب اسلامی و ملت ایران مبتنی بر استکبارستیزی است و با این حال همانگونه که تاکنون اجازه نفوذ به آنها داده نشده است از این پس نیز این خواب را به گور می برند.

اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاهها و همچنین اعیاد قربان، غدیر و همچنین روز عرفه از دیگر بخش های سخنرانی امام جمعه خرم آباد بود.

 

ارسال نظرات