امام جمعه کرج گفت:تعداد محل‌های رسیدگی به حیوانات و کلاس‌های موسیقی و رقص و مراکز مختلط آموزش زبان در این استان و همین شهر از بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی بیشتراست؛ این نفوذ نیست؟ هرکس بگوید این نفوذ را نمی‌بیند، او کور است.
کد خبر: ۸۵۶۹۷۸۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
ابراز نارضایتی امام جمعه کرج از عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه فرهنگ
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهر کرج در ادامه سلسله مباحث هفتگی خود پیرامون موضوع اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه عدالت اقتصادی یکی از شاخصه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، اظهارداشت: عدالت به معنای تقسیم فقر نیست؛ بلکه به معنای تولید و افزایش ثروت ملی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در آیات و روایات متعددی به مفهوم عدالت اقتصادی اشاره‌شده، بیان داشتند: عدم تحقق این مهم، موجب بروز بحران‌های اجتماعی و گسترش فقر در جامعه می‌شود و جهت‌گیری اسلام در این موضوع بر اساس دست‌به‌دست شدن دارایی‌ها بین تمام افراد و اقشار مختلف جامعه است.
وی  افزود: در اسلام هر چیزی مانند ربا، کم‌فروشی، گران‌فروشی، احتکار، غش در معامله و مسائلی ازاین‌دست که اقتصاد جامعه را به خطر می‌اندازد مذموم شمرده‌شده است و از سوی دیگر هر چیزی که باعث تقویت اقتصاد اسلامی، مانند قناعت، زکات، تلاش، انفاق و ... تشویق می‌شود.
آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: در احکام اسلامی اجازه بی‌عدالتی در اقتصاد داده نشده است، مانند دستوراتی که در باب آداب تجارت و جاری کردن عقود اسلامی در معاملات داده‌شده است و ریه بسیاری از صدمات اقتصادی و ورشکستگی‌هایی که امروزه مشاهده می‌شود در عدم رعایت این دستورات است.
وی یادآور شد: اگر فقه تجارت و اصول اسلامی آن را نداند یا دچار افراط می‌شود که نتیجه آن "تکاثر" است و یا درگیر تفریط می‌گردد که عامل "فقر" است و هردوی این موارد از منظر نگاه اسلامی مذموم‌اند.
خطیب جمعه شهرستان کرج با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) در روز هفتم ذی‌الحجه، به بیان سیره و منش شخصیتی آن حضرت در دوران حیات بابرکت ایشان پرداخته و عنوان داشت: دوران 19 ساله امامت حضرت، مقارن با جابجایی قدرت بین 5 خلیفه عباسی بود و به همین دلیل ایشان با فرصت به‌دست‌آمده در این خلأ قدرت دشمنان موفق شدند 465 نفر از بهترین و زبده‌ترین افراد را برای توسعه و نشر دین تربیت کنند و درواقع آن حضرت اولین دانشگاه جهان اسلام را پایه‌ریزی کرده و بنا نهادند.
وی با اشاره به تقارن شهادت این امام بزرگوار با ایام بازگشایی مدارس و مراکز علمی و آموزشی، ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان و دانشجویان، با تلاش دوچندان وارد کارزار جهاد علمی شوند تا در این دوران محوریت علم و دانش، کشور در مراتب بالای این زمینه قرار گیرد.
آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه ظرفیت‌های عظیم علمی در این استان وجود دارد، تاکید کرد: متولیان امر در این زمینه باید نهایت دقت و توجه را داشته باشند تا خدای‌نکرده دچار فرصت سوزی و زیان و خسران نشویم.
وی خاطرنشان ساخت: البته در کنار دانش، باید پرورش روح و تقویت معنویات افراد هم موردتوجه قرار گیرد، چراکه تهذیب نفس، علم را مفید می‌کند و در مسیر خدمت به بشر قرار می‌دهد؛ تمام گرفتاری‌ها و جنگ‌های جهان ریشه علمی دارند، یعنی عامل آن‌ها افراد صاحب دانش و علمی بوده‌اند که تهذیب نشده‌اند و درواقع "علم بدون تهذیب جنایت ساز است".
استاد اخلاق حوزه علمیه استان البرز با بیان اینکه معلمین باید روح بندگی و تقوی را در دانش آموزان پرورش دهند، به نیایش معنوی روز عرفه در هفته آتی اشاره‌کرده و اظهار داشت: این روز بهترین روز برای پرورش معنوی جان و نفس انسان و تقویت روح عبودیت است.
وی افزود: بهترین عمل این روز زیارت امام حسین (ع) است که مجموعه‌ای از آموزش‌های اسلامی برای اشخاص است و یک انگیزه و شور انقلابی در فرد پدید می‌آورد و خدای تعالی در این روز به زیارت کنندگان این حضرت نگاه و توجه ویژه‌ای دارد.
آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: اگر روحی حسینی نباشد و در این مکتب پرورش نیافته باشد نمی‌تواند ادعای انقلابی بودن بکند و دشمنان انقلاب نیز با پی بردن به این موضوع تلاش می‌کنند تا با هر قیمتی این روحیه را از جامعه بگیرند.
وی با اشاره به تلاش فرقه‌های به‌ظاهر مذهبی پرورش‌یافته در دامن انگلیس، برای نشان دادن جلوه زشت و دنی از دین و مکتب عاشورا در جهان، بیان داشت: اگر مسائل داخلی و خارجی را رصد کنید، می‌بینید که یک تلاش گسترده برای نفوذ صورت گرفته تا باورهایی که توانسته جامعه را سرپا نگه‌دارند، از بین بروند و توسط بعضی بیوت ساختگی و اشخاص معلوم‌الحال و به‌طورکلی با اشاعه تفکر شیعه لندنی، تلاش می‌کنند به این هدف برسند.
 نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه دادند: از سوی دیگر دیده می‌شود که با صحبت‌های دیپلماتیک و ظاهرفریب تلاش می‌کنند روحیه انقلابی ملت را از بین ببرند؛ چرا در اوج مذاکرات هسته‌ای رهبری با صراحت اعلام کردند که "من یک انقلابی‌ام، سیاستمدار نیستم، حرف را صریح و صادقانه می‌گویم"؟ و از مردم و نخبگان هم می‌خواهند که این روحیه را در خود تقویت کنند و اشاعه دهند؟
وی تاکید کرد: از سوی دیگر می‌بینید عده‌ای در داخل هم‌نوا با دشمنان، باورهای انقلابی مردم را به اسم "افراطی‌گری" تمسخر می‌کنند و در تلاش برای خانه‌نشین کردن نیروهای انقلابی‌اند تا به نحوی راه برای رخنه و نفوذ دشمن هموار شود.
ایشان با بیان اینکه در تمام جریانات و حوادث گذشته تصمیمات به‌موقع و مدبرانه رهبری بود که کشور را حفظ کرد، بیان داشت: اگر در کلام رهبری که فرمودند " سعی می‌کنند در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد، در مراکز تصمیم‌سازی نفوذ کنند" دقت کنید، متوجه می‌شوید که هدف اصلی جریان سلطه، نفوذ به مراکز تصمیم سازی مانند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است و اگر موفق به رخنه و در دست گرفتن این مراکز مهم شوند، مرکز تصمیم‌گیری هم یا به دست خواهد آمد یا کار بر او سخت می‌شود.
رییس شورای فرهنگ استان البرز، با اشاره به تغییر رویکرد دشمن در تغییر صحنه جنگ سخت به جنگ نرم، هدف امروز دشمن را تهاجم و نفوذ فرهنگی و سیاسی دانسته و اظهار داشت: امروز دیگر مظاهر این هجمه نرم فرهنگی دشمن در کوچه و خیابان همین استان به‌خوبی قابل‌مشاهده است و اگر کسی این مسئله را تکذیب می‌کند یا نمی‌فهمد یا خود را به نفهمی زده است.
وی با ابراز نارضایتی از عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه فرهنگ جامعه بیان داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید فعال شوند، متولیان باید به خود بیایند، وزیر محترم ارشاد! تا کجا می‌خواهید پیش بروید؟! آیا به تئاترهایی که این روزها به نمایش گذاشته می‌شود سرزده‌اید؟ ببینید چگونه نفوذ می‌کنند. آیا سری به پارک‌ها زده‌اید؟ بروید و ببینید به اسم ورزش صبحگاهی چگونه نفوذ کرده‌اند؛ به مهدهای کودک سرزده‌اید؟ می‌دانید کودکان معصوم اجتماع با چه هجمه‌ای از نفوذ روبرو هستند؟ درعین‌حال برای آن‌ها که می‌خواهند فعالیت فرهنگی بکنند به هر شکلی سنگ‌اندازی می‌کنند، یا مجوز نیست یا بودجه نیست و مسائل ازاین‌دست وجود دارد.
وی یادآور شد: تعداد محل‌های رسیدگی به حیوانات و کلاس‌های موسیقی و رقص و مراکز مختلط آموزش زبان در این استان و همین شهر از بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی بیشتراست؛ این نفوذ نیست؟ هرکس بگوید این نفوذ را نمی‌بیند، او کور است.
 
خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه ها گفت: باید تلاش کرد، بصیر بود، از انقلاب دفاع کرد، هر کس مسئولیتی دارد بداند مدت خدمت محدود است و فردا در پیشگاه پروردگار باید پاسخگوی اعمال خود باشد؛ آیا حزبی و جناحی عمل می‌کنیم یا فرا حزبی و در راستای مصالح ملت و کشور؟
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: بعدازاینکه رهبر معظم انقلاب با صراحت بیان کردند که مسئله مهم برجام به مجلس ارجاع شود، چرا باز کوتاهی کردند و لایحه برجام را به مجلس نفرستادند؟ ولایت مداری و تبعیت از رهبری نه با زبان‌بازی و شعار دادن، بلکه در عمل افراد به نمایش درمی‌آید.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به درگذشت آیت‌الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی در هفته گذشته ایشان را مدافع ارزش‌های اسلامی دانست و بیان  کرد: ایشان شخصیت ممتازی بودند که عمرشان را در راه اهداف عالیه اسلام و دین و قرآن صرف کردند و در روزهای پایانی عمر شریفشان نیز از یک خط انحرافی در کشور چهره برداشتند؛ سعید زندگی کردند و سعید از دنیا رفتند.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه این اتفاق را نشانگر ناکارآمدی و بی‌عرضگی حکام صعودی دانسته و این ضایعه را به خانواده‌های داغدار کشته‌شده‌های این حادثه تسلیت گفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز حمله اخیر نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی به مسجدالاقصی و قدس شریف را مهم قلمداد کرده و خاطرنشان ساخت: این حملات سبعانه که از زمان به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی در سال 1969 تا به امروز بی‌سابقه بوده است، نشان از تحرکات جدید رژیم کودک کش اسرائیل دارد و صهیونیست‌ها تلاش دارند تا بدین‌وسیله تسلط خود به قدس شریف و مسجدالاقصی را کامل کنند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها