امام جمعه بروجرد:

حاکمان سعودی کفایت لازم را در حفظ امنیت حجاج ندارند

امام جمعه بروجرد گفت: حاکمان سعودی کفایت لازم در حفظ امنیت حجاج بیت‌الله الحرام را ندارند.
کد خبر: ۸۵۶۹۷۸۹
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران بروجردی، اظهار کرد: حاکمان سعودی کفایت و قدرت مدیریت حرمین شریفین را ندارند.

وی با اشاره به حادثه هفته گذشته در مکه مکرمه افزود: بر اثر این حادثه که یکی از حوادث تاسف‌بار هفته گذشته بود، 110 نفر از حجاج بیت‌الله الحرام کشته و 332 نفر نیز مجروح شدند که در میان کشته شدگان 11 تن از حجاج ایرانی نیز وجود دارند.

خطیب جمعه بروجرد با بیان اینکه این حادثه ثابت کرد، حاکمان سعودی کفایت لازم در حفظ امنیت حجاج را ندارند، عنوان کرد: این حادثه نشان از بی‌کفایتی آل‌سعود در تامین امنیت جانی حجاج بیت الله الحرام است، چراکه حجاج باید در کمال آرامش و امنیت بتوانند مناسک حج خود را به جا بیاورند.

ترابی با اشاره به اینکه آل‌سعود در برابر حفظ جان زائران مسئول و پاسخگو است، تاکید کرد: قطعا سازمان حج و زیارت کشور پیگیری‌های لازم را به منظور تامین امنیت حجاج ایرانی در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی مردانی است که در راه حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی از همه چیز خود گذشتند و این هفته فرصت مغتنمی در یادآوری ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در نخستین روز از مهرماه گفت: آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس همه‌ساله در مهر ماه آغازگر فصل جدیدی در فعالیتَ‌های علمی و فرهنگی در کشور و دوره تازه‌ای از مبارزه با جهل و بی‌سوادی و تلاش مجدانه به منظور فتح قله‌های علم و دانش است.

ترابی با اشاره به درگذشت عالم وارسته و فقیه مجاهد حضرت آیت‌الله خزعلی وی را از مفاخر ارزشمند بروجرد خواند و افزود: وی از مجاهدان صف اول مبارزه علیه طاغوت در دوران پیش از انقلاب بود به گونه‌ای که با ایراد سخنرانی‌های آتشین خود در این دوران نقشی موثر در به ثمر نشاندن انقلاب داشته و پس از آن نیز با پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت‌های حساسی را پذیرفته و خدمات شایانی به انقلاب در تدوین قانون اساسی داشت.

وی با اشاره به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در هفته گذشته تصریح کرد: این حملات ددمنشانه پس از به آتش کشیده شدن قدس شریف در 50 سال گذشته شدیدترین حملات در نوع خود بوده است که بر اثر آن بخشی از مسجد الاقصی در آتش سوخته و تخریب شد و تعدادی از نمازگزاران نیز کشته و مجروح شدند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه این حملات در سایه سکوت دولت‌های اسلامی انجام شده است، گفت: درحالی که جهان اسلام گرفتار مشکلات و مصائبی همچون ناامنی‌های گسترده و کشتار مردم بی‌دفاع توسط گروهک‌های تکفیری تروریستی همچون داعش است و از سویی ملت مظلوم یمن به دلیل یورش ظالمانه آل‌سعود در شرایط سخت انسانی به سر می‌برند، نظامیان وحشی و غاصب صهیونیست شدیدترین حملات خود را در طول چهار دهه گذشته متوجه مسجد الاقصی و نمازگزاران مظلوم آن کردند.

ترابی ادامه داد: جوانان مجاهد و غیور فلسطینی این روزها با دست خالی در برابر صهیونیست‌ها ایستاده و از نخستین قبله‌گاه مسلمین دفاع می‌کنند در حالی که مدعیان دروغین اسلام داعیان حرمین شریفین و حاکمان خائن دولت‌های اسلامی کمترین تحرکی در دفاع از قدس شریف از خود نشان نداده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار