خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: اگر بنا باشد ذهن خلاق آدمی را از حوزه هنر جدا کنیم، حاصل کار بی‌معنا خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۶۹۸۱۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، بهزاد مریدی در آیین پایانی چهارمین جشنواره مجسمه‌های کوچک شیراز اظهار داشت: از چند دهه پیش به این‌سو متفکران نگاه تازه‌ای به هنر را مطرح کرد‌ند و آن این است که ما می‌توانیم ذهن زاینده داشته باشیم.

وی بابیان اینکه سال‌های سال حوزه هنر، به واقعیت صرف و ساختار بسنده کرده بود، یادآور شد: تا قرن‌ها معانی و مفاهیم جایی در هنر نداشت اما چند سالی است که مفاهیم جای ساختار را گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: باید باور کنیم که در جامعه جشنواره‌زده داوری و رای دادن به آثار شرکت‌کننده در یک جشنواره کار دشواری است.

مریدی خطاب به هنرمندان حاضر در آیین پایانی این جشنواره تأکید کرد: امیدوارم که این را دریابیم ذهن‌ها یکسان نیست و به نگاه داوران که ازنظر خود کارها را ارزیابی می‌کنند، احترام بگذاریم.

در این آیین که در نگارخانه وصال شیراز برگزار شد، پس از بازگویی مسائل جشنواره از سوی احمد نادعلیان و کوروش گلناری دو تن از داوران این جشنواره، ازهر کدام از دو بخش نمایشگاهی و کارگاهی جشنواره دو نفر به‌عنوان نفرات برگزیده هر بخش انتخاب شدند.

از فهیمه میرمطهری، ابراهیم قائدی، مریم شریفی شورجه و حسین جعفریان نفرات برگزیده بخش نمایشگاهی و کارگاهی این جشنواره نام برده شد.

چهارمین جشنواره مجسمه‌های کوچک شیراز در دو بخش نمایشگاهی و کارگاهی جریان داشت که بخش نمایشگاهی آن در نگارخانه وصال و بخش کارگاهی آن در اکوپارک شهر جدید صدرا بود و بنابر اعلام مجریان جشنواره 32 نفر از هنرمندان 10 استان کشور برای شرکت در مسابقه جشنواره انتخاب‌شده بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها