فرمانده سپاه استان البرز

امروز دشمن جرات حمله به ایران را ندارد/ رزمندگان در جنگ هشت ساله انقلاب اسلامی را بیمه کردند

سردار استاد حسینی گفت: امروزه دشمن دست از توطئه برنداشته است و با توجه به اینکه جنگ به پایان رسیده است ولیکن همانطور که امام(ره) نیز فرمودند، دفاع در جنگ های فرهنگی، سیاسی، روانی و اقتصادی همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۵۶۹۸۲۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار علی استاد حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در استان البرز ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن این هفته اظهار داشت: دوران دفاع مقدس از پرشکوه ترین دوران انقلاب اسلامی می باشد و عظمتی که رزمندگان در این دوران خلق کردند ، انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

نشست خبری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اصحاب رسانه

وی افزود: اگر رزم و رشادت رزمندگان در دفاع مقدس نبود، امروز دشمن بارها به انقلاب اسلامی حمله کرده بود و رشادت های بسیاری در دوران 8 ساله دفاع مقدس از خود بروز دادند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به جنگ جهانی اول و دوم گفت: جنگ 8 سال دفاع مقدس جنگ جهانی بر علیه انقلاب اسلامی بود و این بدین معناست که همه دنیا بر علیه ما بودند و تنها کشورهایی همچون سوریه از کشور حمایت کرد.

وی ضمن قدردانی از رشادت ایثارگران گفت: دشمن در آن زمان که ایران چیزی در دست نداشت حمله کرد ولی اکنون توان مقابله با کشور را ندارد چراکه به برکت دفاع مقدس از نظر قدرت اسلامی از جمله قدرت های خاورمیانه به شمار می رود.

استاد حسینی خاطر نشان کرد: دشمن با توجه به قدرت و توان نیروهای مسلح، سپاه و ارتش در سطحی است که از توانمندی  بسیاری برخوردار بوده و نمی تواند کوچکترین حرکت را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

وی امنیت کشور را مدیون ایثارگری جوانان دانست و گفت: امنیتی که در کشور حاکم است به دلیل ایثارگری، رشادت و از خودگذشتگی جوانان در دفاع مقدس است و اگر اتفاقی نیز رخ دهد جوانان امروز به صحنه خواهند آمد.

فرمانده سپاه البرز با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی است که باید به ایثارگری جوانان و شهدا پرداخته شود.

وی گفت: امروزه دشمن دست از توطئه برنداشته است و با توجه به اینکه جنگ به پایان رسیده است ولیکن همانطور که امام(ره) نیز فرمودند، دفاع در جنگ های فرهنگی، سیاسی، روانی و اقتصادی همچنان ادامه دارد.

استاد حسینی به تشریح برنامه ها و نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: سه شنبه 31شهریور، اولین روز دفاع مقدس به نام" روز نیروهای مسلح، سلحشوری و پایمردی" می باشد که در این روز رژه نیروهای مسلح در ساعت 8:30 صبح از میدان والفجر تا میدان امام(ره) جنب هیئت رزمندگان اسلام برگزار می شود.

وی گفت: چهارشنبه اول مهر ماه به نام" روحانیت ، علم و دانش پژوهی و سربازان" نام گذاری شده که در این روز تجلیل از نقش و جایگاه روحانیت در دفاع مقدس، پاسداشت سربازان، حضور دانش آموزان و دانشجویان در عرصه علم و دانش و روز گشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه می باشد و در این روز یاد روحانیت ، دانش آموزان و سربازان شهید گرامی خواهیم داشت.

وی" شهیدان، جانبازان، صلابت و فخرآفرینی" را عنوان سومین روز از هفته دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: در این روز دیدار از خانواده شهیدان و جانبازان، عطر افشانی مزار شهدا برگزار خواهد شد.

سردار استاد حسینی تصریح کرد: روز جمعه سوم مهر روز" معنویت، زنان، خانواده و سلامت" می باشد که روزی پرشکوه است که تقدیر از جایگاه زنان در دفاع مقدس، توجه ویژه به نقش خانواده و فرزندان، ترویج ارزش های دینی از برنامه های این روز است.

وی گفت: نقش زنان در دفاع مقدس کمتر از مردان نبود چراکه با حضور آن ها جوانان به جبهه ها اعزام شدند و از نظام اسلامی دفاع کردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) خاطر نشان کرد: روز شنبه چهارم مهر روز: دفاع همه جانبه، جوانان، پشتیبانی مردم و اصناف" که با هدف توجه به بصیرت افزایی و حفظ غروز ملی در پیشبرد اهداف کشور، اهمیت به آموزش عمومی پدافند غیر عامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه ها در دفاع مقدس است نام گذاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: روز یکشنبه ششمین روز از هفته دفاع مقدس به نام" ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان و پیشکسوتان" می باشد که در این روز به گرامیداشت آزادگان در دفاع از انقلاب اسلامی پرداخته خواهد شد.

سردار استاد حسینی گفت: "وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی" عنوان هفتمین روز از هفته دفاع مقدس می باشد که تبیین نقش انقلاب اسلامی، وحدت ملی، دشمن شناسی و استکبارستیزی به عنوان الگوی نهضت های مقاومت، پایداری و بیداری اسلامی است.

وی به نقش اساسی استکبار ستیزی اشاره کرد و گفت: اگر رزمندگان دشمن را نمی شناختند، ظلم ستیز نبودند، علیه ظالمان قیام نمی کردند و دست به این حماسه نمی زدند، اکنون انقلاب اسلامی پایدار نمی ماند.

سردار استاد حسینی گفت: آخرین روز هفته دفاع مقدس به نام" فرماندهان، عزت مداران و حماسه آفرینان " نامگذاری شده است که سالروز شهادت شهیدان فکوری و جهان آرا نیز می باشد.

وی افزود: علاوه بر برنامه های تدارک دیده شده نمایشگاه دفاع مقدس در استان البرز که به ترسیم صحنه " بهشت و جهنم" نیز پرداخته شده است، برگزار خواهد شد و برنامه های این نمایشگاه از 31شهریور ماه آغاز و تا پایان هفته دفاع مقدس از ساعت 16دایر می باشد.

فرمانده سپاه البرز بیان کرد: این نمایشگاه بعد از هفته دفاع مقدس به مدت یک ماه برای بازدید دانش آموزان در دو نوبت صبح و بعدازظهر فعالیت می کند.

وی در خصوص دیگر برنامه های این هفته گفت: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، راهپیمایی خانوادگی، برگزاری محافل انس با قرآن ، ترویج فرهنگ دفاع مقدس با اعزام راویان به مدارس در سراسر استان البرز از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس می باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار