مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار

سناریو دولت برای تعیین تکلیف تعاونی‌های سهام عدالت استانی

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار با اشاره به طرح وزارت تعاون برای آزاد سازی سهام عدالت گفت: قصد داریم در این طرح شرکت های تعاونی سهام عدالت استانی تبدیل به صندوق های ETF یا تعاونی سهامی عام کنیم تا آنها فعالیت داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۶۹۸۴۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا ناطقی با اشاره به اینکه طرح ویژه وزارتخانه طرحی را برای آزاد سازی سهام عدالت در دستور کار دارد گفت: بر اساس سیاست های اصل44 قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری وزارتخانه تأکید دارد که  شرکت های تعاونی‌ سهام عدالت شهرستانی حفظ شوند ودر مقیاسی که قابل قبول و مناسب است ادامه فعالیت دهند. 

 وی ادامه داد: هدف از حفظ شرکت های تعاونی‌ سهام عدالت شهرستانی نقش آموزشی و کارگزاری در بحث سهام عدالت است. همچنین در برنامه داریم تا تعاونی ها و شرکت های سرمایه گذاری استانی تبدیل به تعاونی سهامی عامی استانی یا موضوعی شوند تا نگرانی وزارت اقتصاد و دارایی هم که تأکید دارد، شرکت های سرمایه گذاری به صورت شرکت های (ETF) موضوعی باشند، نیز برطرف شود و شرکت های سرمایه گذاری استانی به صورت شرکت های سهامی عام قابل تشکیل هستند و ادامه فعالیت دهند.

 ناطقی ادامه داد:طبق پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی صندوق‌های قابل معامله در بورس ETF ها هستند که باید درباره آن تصمیم گیری شود.در این طرح که ویژه آزاد سازی سهام عدالت است، قرار است نقش تعاونی‌ها به خوبی مد نظر قرار گرفته شود.

 مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار با اشاره به اینکه 42 میلیون نفر دارای سهام عدالت بودند گفت:اکنون این رقم به 49 میلیون نفر رسیده است که به زودی این سهم به عضویت بیش از 51 میلیون نفر خواهد رسید. مطابق طرح وزارت اقتصاد و دارائی احتمال اینکه تمام افراد غیر مشمول نیز مشمول شوند نیز وجود دارد.

وی گفت: هیأت وزیران در جلسه 27 اسفند 1393 پرداخت  مبلغ 370/440/000/000 ریال را برای تأمین هزینه های مربوط به شناسایی مشمولان سهام عدالت و جبران خدمات شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستانی در سال‌های 1392 و 1393 شامل توزیع فرمهای جمع آوری اطلاعات و ثبت نام نهایی از کارگران فصلی و ساختمانی مشمول طرح و نیز جبران شناسایی مشمولان جا مانده به شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستانی به تناسب مشمولین سهام عدالت در هر شهرستان و حجم فعالیت آنها را  تصویب کرد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار