یک سازنده مصنوعات چرم با بیان اینکه "شعار ما می‌توانیم" را ما در سطح کوچک محقق کردیم، گفت: با سرمایه اولیه ۲۰۰ هزار تومان، مصنوعات چرمی ما به ۴کشور دنیا صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۸۴۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، برای داشتن یک کسب و کار لزوما نباید در اداره دولتی یا بخش خصوصی استخدام شد یا حتی سرمایه زیادی داشت که مغازه ای اجاره کرد یا شرکت داشت، بلکه داشتن یک شغل خوب با درآمد مناسب، نیاز به ایده و پشتکار دارد.

بنا بر این گزارش یکی از اشتغال آفرینانی که در نمایشگاه "نقش‌آفرینی زنان و توسعه پایدار" امسال نظر ما را جلب کرد، خانم هنرمندی بود که از چرم طبیعی، مصنوعاتی مانند انواع کیف و سایر وسایل تزئینی منازل را درست کرده بود.

اسمرکاردان درباره اینکه کار خود را چگونه آغاز کرده است گفت: من فعالیت خود را با 200 هزار تومان سرمایه اولیه شروع کردم و اکنون محصول خود را به کشور‌های مختلفی صادر می‌کنم.

وی افزود: برای شروع این کار ابتدا زیر نظر یک استاد سراج سنتی آموزش دیدم و برای وی کار کردم تا اینکه وی به من گفت که شما دیگر این کار را یاد گرفته‌ای و می‌توانی به صورت مستقل فعالیت کنی، این امر زمینه شروع کار من شد.

کاردان گفت: در ابتدا  200 تا 300 هزار تومان سرمایه و مواد اولیه و ضروری برای آغاز کار خریداری کردم و مصنوعات کوچکی ساختم. درابتدا تنها خانواده فامیل و آشنایان تنها محصولات من را قبول کرده و می خریدند.

وی افزود: به تدریج تقاضا بیشتر شد و توانستم که بازار خود را از محدوده دوست و آشنا و فامیل فرا تربرم تا اینکه ظرف چهار سال به وضعیت فعلی رسیدم که اکنون محصولات خود را به کشور‌های دیگر نیز صادرمی‌کنم.

کاردان گفت: این کار در شرایط فعلی نیز سرمایه زیادی نمی‌خواهد به طوری که نیاز ما با 20 میلیون تومانی که در اختیار دارم تامین می‌شود و چهار خانواده از این کار آفرینی امرار معاش می‌کنند.

این هنرمند سراج کار اظهار کرد: مواد اولیه این کار چرم، چسب، سمبه، نخ، قیچی و چکش بوده و مابقی فعالیت، ذوق و هنر کارآفرین است.

سود 4 برابری هزینه تولید

کاردان افزود: به کسانی که می‌خواهند این کار را شروع کنند توصیه می‌کنم که کار خود را از مصنوعات کوچکی مانند کیف پول شروع کنند. ساخته‌های آنها 4 برابرمبلغ هزینه سود آوری خواهد داشت که در صورتی که بازاریابی خوبی داشته باشد میزان سود بیشتر نیزمی‌شود.    

وی درباره شرایط بازاریابی و فروش این محصولات گفت: کسانی که تمایل یا امکان فروش محصولات خود را ندارند، می توانند از سازمان صنایع دستی یا موسسه‌های کارآفرینی کمک بگیرند یا در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شرکت کنند.

کاردان افزود: محصولات ما به باتومی گرجستان، اوکراین، باکو، آذربایجان، عمان و نمایشگاه‌های این کشور‌ها می‌رود که از فروش خوبی نیز برخوردار است .

وی در پایان گفت: "ما می‌توانیم" شعاری است که ما آن را هرچند در سطح کوچک محقق و نیاز خود و افراد دیگر را تامین کردیم و می‌توانیم بیشتر از این توسعه دهیم.اراده و همت مهم ترین چیزی  بوده که در این کارمورد نیاز است.

ارسال نظرات