خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین:

اقتدار امروز را مدیون خون‌های جاری جوانان این مرز هستیم

رحیمی معاون امنیتی سیاسی استاندار با مطرح کردن رشادت های صورت گرفته طی 8 سال دفاع مقدس و اقتدار و سربلندی امروز وحدت را راه رسیدن به پیروزی های بزرگتر دانست.
کد خبر: ۸۵۶۹۸۸۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنینی استاندار قزوین در نشست خبری که به مناسبت تبیین ارزش های دفاع مقدس پیش از آغاز هفته دفاع برگزار شده بود گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان راه ها و روش های مختلفی را برای رویارویی با این پیروزی امتحان کردند که پررنگ ترین آن تحمیل 8 سال جنگ به ملت ایران بود.

وی با اشاره به علل انتخاب کلمه دفاع مقدس بیان کرد: استکبار جهانی توانست حکومتی را در همسایگی ما برای حمله به خال ایران اجیر کند و تمامی طرح ریزی و اقدامات  متجاوزانه توسط این کشور به ما تحمیل شد از این رو ما در تمام این 8 سال به دفاع پرداختیم و به همین دلیل هم این دوره را "دفاع مقدس" می نامیم.

رحیمی ادامه داد: از طرف دیگر تمام قطع نامه های سازمان ملل و شورای امنیت عراق را متجاوز به حریم ایران و بانی جنگ خوانده ند.

وی با نگاه تحلیلی به برهه زمانی آغاز جنگ توضیح داد: زمانی که جنگ آغاز شد انقلاب ما نو پا بود و هنوز بسیاری مشکلات پیرامون ساماندهی کشور وجود داشت و استکبار نیز به همین علت این دوره زمانی را برای حمله انتخاب کرد.

این مسئول علل پیروزی مردم ایران را رهبری حکیمانه امام راحل، جوانان بصیر و دفاع جانانه آنها از وطن، دین و ناموسشان خواند و عنوان کرد: مردم ما در برابر استکبار با تمام مشکلات مانند ریاست جمهوری بنی صدر ایستادگی کردند و وجود بسیج و نیز شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هرچه مقاوم تر شدن تاثیر به سزایی داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار عزت و سربلندی امروز را ثمره همان ایستادگی ها دانست و عنوان کرد: تمام استقلال، سربلندی، بالندگی پیشرفت و اقتدار ما خصوصا در سیاست خارجی بنیان خود را از همان خون های جاری شده در دفاع مقدس به دست آورده است.

وی ادامه داد: پیروزی امروز ما دستاورد امتحانات سختی است که در گذشته با سربلندی ازعهده‌ آن برآمده ایم، از طرف دیگر ملت ما دارای دین، اعتقاد و رهبری است که ریشه در فرهنگ حسینی دارند و واضح است که تمامی اینها می تواند سبب سربلندی یک ملت باشد.

رحیمی متذکر شد: اینکه امروز می بینیم در طرفی دولت مردان ما می نشینند و در طرف دیگر سران قدرت های جهانی و ما با صلابت و سربلندی و از در اقتدار سخن می گوییم و بر خاسته ها خود پا می فشاریم چیزی نیست جز قدرتی که آن خونها به بار آورده اند.

نسل جوان را با ارزش ها و الگو های واقعی جامعه آشنا کنیم

رحیمی در ادامه سخنانش هفته دفاع مقدس را زمان مناسبی دانست که نسل جوان بتواند با وقایع و ارزش های دفاع مقدس آشنا شوند و بتوانند الگو ها و سرمشق های واقعی جامعه را بشناسند.

معاون استاندار تصریح کرد: رزمندگان ما در برابر تمام سلاح های مدرنی که در اختیار دشمن بود ایستادند و توانستند برای اولین بار در تاریخ این مز و بوم بدون اینکه کوچک ترین بخش از این خاک را بدهند به پیروزی برسند.

رحیمی افزود: فراموش نمی کنیم که در راه این پیروزی چه خانواده ها که عزیزانشان را فدا کردند و مردم طی سالیان متمادی با انواع مشکلات دست و پنجه نرم کردند.

این مسئول با تشریح وضعیت منطقه بیان کرد: در منطقه ما ایران ب یک قدرت تبدیل شده و هیچ تصمیم گیری بدون حضور ما اثر بخش نیست، امروز هم قدرت های استکباری با ملت های مظلوم دست به گریبانند و دورادور ایران اسلامی را نا امن کردنده اند ولی می بینیم که نی توانند امنیت پایدار در ایران را خدشه دار کنند.

معاون امنیتی سیاسی استاندار قزوین در پایان گفت: آنچه امروز هستیم و طی زمان به دست آورده ایم جز با وحدت حفظ نمی شود، همه در هر جایگاهی که قرار دارند باید در جهت حفظ این وحدت تلاش کنند.

1004/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها