خبرهای داغ:
دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی خبر داد

برگزاری نخستین نمایشگاه دانش‌آموزی علوم و فناوری

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی از برگزاری سومین مرحله از مراحل داوری کشوری جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش‌آموزی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۹۹۰۷
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

به گزارش بسیج، سعید علیایی دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه سومین مرحله از مراحل داوری کشوری هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش دانش‌آموزی در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: در این مرحله، از بین 1036 طرح راه یافته به مرحله کشوری، تعداد 390 طرح واجد شرایط در مرحله دفاع حضوری طراحان مورد ارزیابی داوران کشوری در 16 کارگروه تخصصی قرار گرفت.

وی در خصوص دفاع طراحان از طرح‌های خود، گفت: دانش‌آموزان شرکت کننده در این مرحله در قالب 16 کارگروه تخصصی کشوری شامل رشته‌های برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، عمران، مکاترونیک، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، فیزیک و نجوم، شیمی، نانوتکنولوژی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، علوم اجتماعی و روان شناسی، هنر و معماری و سایر زمینه‌های علمی، به دفاع از طرح‌های خود در حضور داوران کشوری می‌پردازند.

دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی تصریح کرد: 50 تا 100 اثر انتخاب شده توسط داوران کشوری به ستاد انتخاب نهایی آثار ارسال می‌شود که 12 داور مشترک از وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش رتبه‌های برتر کشوری را انتخاب و معرفی خواهند کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید رجایی از برگزاری نخستین نمایشگاه علوم و فناوری جشنواره با مشارکت استان‌های برگزیده در حاشیه مرحله دفاع حضوری طراحان، خبر داد و افزود: در این نمایشگاه که برای نخستین بار به ابتکار دانشگاه شهید رجایی با محوریت دست‌سازه‌ها، ابتکارات، اختراعات و مستندات مربوط به هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی برگزار شد، تمام استان‌های شرکت کننده به ارائه دستاوردهای خود و نیز گزارش طرح‌های برگزیده کشوری سال‌های قبل اقدام کردند.

علیایی، برگزاری جشنواره جوان خوارزمی را از رویداد‌های مهم علمی کشور دانست و اظهار داشت: در مدت برگزاری این نمایشگاه و مراحل دفاع حضوری طراحان، مدیران و مسئولان مختلفی از جمله الهیاری دبیر کل جشنواره جوان خوارزمی، شجاعی رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و برخی از معاونان و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها از این رویداد مهم ملی بازدید کردند.

جشنواره جوان خوارزمی هر سال با هدف پرورش، رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های نوجوانان و جوانان و نیز توسعه و تعمیق روحیه پژوهش، نوآوری و حمایت و هدایت مادی و معنوی از دانش‌آموزان برگزار می‌شود و در آذر ماه از نفرات برگزیده این جشنواره با حضور مسئولان ارشد نظام تقدیر خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار