مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه رضوانشهر:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه رضوانشهر در همایش ائمه جمعه، جماعات و هیات امناهای مساجد و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌ها گفت: چگونه برای همه چیز پول و اعتبار در اختیار هست اما برای مساجد نیست! برخی مسئولین بگونه‌ای عمل نکنند که فردای قیامت مساجد از آنها شاکی باشند.
کد خبر: ۸۵۶۹۹۱۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از رضوانشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین بخشش در همایش ائمه جمعه، جماعات و هیات امناهای مساجد و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌ها که در حسینیه سپاه ناحیه رضوانشهر برگزار شد اظهار کرد: فعالین مساجد رزمندگان و مجاهدینی که در میدان جنگ نرم فرهنگی و در سنگر مقدس مسجد، مشغول انجام وظیفه در راستای حفظ و ترویج شعائر اسلامی هستید.

وی با بیان اینکه مساجد به عنوان سنگر مرکز هدایت، و پایگاه نشر و تبلیغ معارف اسلامی است افزود: مساجد نقش حیاتی در استمرار و استحکام نظام اسلامی دارند و موجب تعالی و تحکیم بنیان‌های خانواده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه رضوانشهر تصریح کرد: ائمه جماعات، هیات امنا و مسئولین پایگاه‌های بسیج مسئول اجرایی و عملیاتی کردن اهداف متعالی اسلام در مساجد هستند.

حجت‌الاسلام بخشش اقدام مهم این افراد را رونق دادن به مساجد و جذب جوانان دانست و گفت: اگر مساجد رونق نداشته باشد، دینداری تضعیف و دشمنان به اهداف خود دست می‌یابند.

وی به انجام اقدامات مناسب برای رونق مساجد و جذب جوانان اشاره کرد و افزود: مسئولین و دست‌اندرکاران مساجد باید کار و فعالیتشان خالصانه باشد، هدف‌شان، الهی و بدون حب و بغض مادی امورات مسجد را انجام دهند و همچنین برای کار و فعالیت در مسجد غیر خدا را در نظر نداشته باشند و خدمت به بیت‌الله را برای خود افتخار بدانند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه رضوانشهر اختلاف و تفرقه را آفت بزرگی در انجام امورات مساجد دانست و یادآور شد: اختلاف و دودستگی عامل خطرناکی است و نباید مسائل شخصی، جناحی و گروهی را در امور مساجد دخالت داد بطوریکه بگونه‌ای نباشد که امام جماعت با هیات امناء یا هیات امناء با هم یا با بسیج اختلاف داشته باشند که این اختلاف و درگیری نقش تاثیرگذاری مسجد را خنثی می‌کند.

حجت‌الاسلام بخشش ظرفیت جوانان مومن و انقلابی را در انجام امور مساجد بسیار مهم دانست و اضافه کرد: نقش جوانان مومن، انقلابی، خلاق و خوش فکر در انجام امور مساجد بسیار مهم است و به بهانه جوان بودن و عدم تجربه، مردم و مسجد را از ظرفیت و استعداد جوانان محروم نکنیم و هیات امناهای میانسال و مسن تجربیات خود را به نیروی جوان منتقل و در کنار خود از چند جوان شایسته و صاحب صلاحیت استفاده کنند.

وی برخورد اخلاقی و اسلامی را در انجام امورات مساجد مهم دانست و گفت: رفتار با مردم و بویژه نسل نوجوان و جوان باید بگونه‌ای باشد که جوانان را فراری ندهد و همچنین مسئولین و مدیران مساجد که خادمین بیت‌الله هستند باید مزین به اخلاق حسنه باشند تا مردم را نسبت به دین و مسجد بدبین نسازند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه رضوانشهر با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در توسعه و ساخت مساجد اذعان کرد: متاسفانه با وجود این تلاش‌ها هنوز حق مساجد اداء نشده است و از مسئولین مربوطه درخواست می‌شود که حق مساجد را اداء کنند. چگونه برای همه چیز پول و اعتبار در اختیار هست اما برای مساجد نیست! برخی مسئولین بگونه‌ای عمل نکنند که فردای قیامت مساجد از آنها شاکی باشند.

حجت‌الاسلام بخشش یکی از مسائل مهم در مدیریت مساجد را دخالت ندادن افراد غیر مسئول و غیر متخصص در امور مسجد دانست و اظهار نمود: نباید اجازه داد برای حفظ منافع فردی و... افرادی را با اجبار و اصرار به عنوان هیات امنا قرار بدهند که این مسائل در فعالیت مساجد اثر منفی می‌گذارد.

وی در پایان با بیان اینکه مساجد باید مرکز ترویج گفتمان ولایت باشند خاطرنشان کرد: مساجد کانون آگاهی‌بخشی و بصیرت‌دهی به مردم است و امروزه عده‌ای در عرض گفتمان رهبری، گفتمان دیگری را مطرح می‌کنند که از آن بوی فتنه جدیدی به مشام می‌رسد لذا باید با بیداری و هوشیاری این مسائل را رصد نمود.

ارسال نظرات