مقدسی پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی خطرناکتر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیرشان بخصوص بعد از مسئله جمع بندی مذاکرات بارها بر مسئله نفوذ دشمنان وشیوه های این امر اشاره کرده اند.
کد خبر: ۸۵۶۹۹۲۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی مقدسی پور خطیب جمعه کمیجان با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه پاسداران با مقام معظم رهبری در هفته جاری گفت:در این دیدار رهبر معظم انقلاب به مسائل مهم سیاسی و اهداف دشمنان در این برهه از زمان اشاره کردند و وظایف نیروهای انتظامی بویژه سپاه پاسداران را در این خصوص متذکر شدند.

مقدسی پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اینکه نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی خطرناکتر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های اخیرشان بخصوص بعد از مسئله جمع بندی مذاکرات بارها بر مسئله نفوذ دشمنان وشیوه های این امر اشاره کرده اند.

وی با بیان اینکه بیانات رهبری مبنی بر این است که هنوز تکلیف برجام مشخص نشده اما مسئله نفوذ مشخص است افزود: مقامات خارجی نیز بر مسئله نفوذ اشاره می کنند لذا رهبر معظم انقلاب در این مورد تذکرات مهمی را بیان داشتند.

امام جمعه کمیجان در تشریح وظایف ملت در برابر نفوذ بیگانگان تصریح کرد: ما باید نقشه ها و راه های نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمنان را بشناسیم و آنها را خنثی نماییم که در این صورت امکان نفوذ دشمنان وجود نخواهد داشت. 

مقدسی پور ادامه داد: یکی از راه های نفوذ، تسلط بر رفتار و کردار سیاستمداران است که با ابزار ضعف ایمان و ضعف نفس ممکن می شود همچنانکه ابوالحسن بنی صدر اولین رییس جمهور ایران به خاطر خودشیفتگی که داشت در برابر وعده های دشمنان فریفته شد و نهایتا مقابل امام(ره) و ملت ایستاد و عاقبت نابخیر شد.

وی اضافه کرد: همچنین در مجلس ششم عده ای از داعیه داران گروهی خاص با انجام تحصن و نگارش نامه هایی در میدان رسانه های دشمنان و ملحدین نقش آفرینی کردند و در فتنه 88 نیز برخی از خواص با عملکرد خود به انها خدمت کردند؛که این حوادث از جمله مواردی است که دشمنان با تطمیع برخی از سیاسیون توانسته اند برخی را گمراه کنند.

امام جمعه کمیجان یکی دیگر از راه های نفوذ را تئوری تحریم و مذاکره دانست و بیان کرد: هم مسئله تحریم و هم مسئله مذاکره هر دو یک هدف دارند و آن نفوذ به کشور و گرفتن روحیه ظلم ستیزی و انقلابی گری از ملت ما است. 

مقدسی پور سومین راه نفوذ را اختلاف افکنی بیان کرد و افزود:سیاست دیرین استکبار که در ردیف اصلی ترین راه کارهای آنان است مسئله اختلاف افکنی است که با مخالفان خود با این شیوه برخورد کرده اند.

وی ابراز کرد: صدها رسانه سمعی و بصری با زبان فارسی که با هزینه های هنگفتی ایجاد شده و کار می کنند؛ کوچکترین رفتار سیاستمداران ما را زیر سوال می برند، لذا مقام معظم رهبری بارها به مسئولین تاکید کرده اند که مواضع خود را در مقابل دشمنان صریح بگویند.

امام جمعه کمیجان راه کاربعدی دشمنان را حمایت از اقدامات ساختار شکنانه خواند و گفت:توسعه رفتارهای ساختارشکنانه یکی دیگر از موارد نفوذ است که هدف اصلی آنان تضعیف مترقی ترین اصل قانون یعنی ولایت فقیه است چرا که دشمنان می دانند عزت مسلمین و ایران اسلامی در قامت رسای ولایت فقیه و اطاعت مردم است.

مقدسی پور اضافه کرد: تا وقتی که مردم اعتقاد به وعده های تخلف ناپذیر الهی دارند مسلما دشمنان به آرزوهای خودشان نمی رسند و اگر امروزه می بینیم تمام نقشه های دشمنان نقش برآب شده به خاطر درایت و تیزبینی مقام معظم رهبری بوده است. 

وی در ادامه با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و کشته شدن 110 نفر و مجروح شدن 140 نفر از حاجیان گفت:این حادثه و حوادث مشابه که در چند دهه اخیر در مراسم حج اتفاق افتاده بیانگر بی لیاقتی و بی کفایتی سعودی ها است.

امام جمعه کمیجان گفت: شهادت 400 نفر از حجاج در مراسم برائت از مشرکین سال 1366، کشته شدن حجاج براثر ازدحام جمعیت در 1990، کشته شدن 270 نفر دررمی جمره سال 1994، کشته شدن 118 نفر درحج سال 1998، مرگ 224نفر درحج سال 1382، کشته شدن 345 نفر درحج سال 2006 میلادی و حوادثی از این دست نشان دهنده این است که سعودی ها هیچ اهمیتی به حجاج نمی دهند.

وی با اشاره به تجمع بیش از 20 میلیونی اربعین حسینی امسال خاطر نشان کرد: باید جهان اسلام بیدار شده و با تشکیل هیئت امنایی مدیریت حج را بر عهده بگیرد.

ارسال نظرات