علل کاهش انرژی طی روز/تاثیر مکمل‌های ورزشی بر ناباروری/مدت زمان اثر واکسن آنفولانزا

مشاوران سلامت امروز در پاسخ به پرسش‌ شهروندان درباره علل کاهش انرژی طی روز، تاثیر مکمل‌های ورزشی بر ناباروری و مدت زمان اثر واکسن آنفولانزا سخن گفتند.
کد خبر: ۸۵۶۹۹۳۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش بسیج،

علل کاهش انرژی طی روز

مسعود جان‌‌بزرگی؛ روانشناس، در پاسخ به سوال شهروندی درباره علل کاهش انرژی طی روز اظهار داشت: خستگی واقعی روانشناختی است تا فیزیکی زیرا در صورت خستگی فیزیکی بعد از استراحت کوتاه فرد می‌تواند به کار خود ادامه دهد در حالی که خستگی روانشناختی می‌تواند موجب اختلال در عملکرد شغلی و اجتماعی فرد شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: فکرهای متعارض، خسته‌کننده هستند و موجب خستگی روانشناختی در فرد می‌شوند. برخی افراد فکرها و قاعده‌های ذهنی سختگیرانه و خشکی دارند و این عامل می‌تواند فرد را دچار تعارض و خستگی روانشناختی کند.

وی اظهار داشت: افکار متعارض در مسائل شغلی می‌تواند با عدم انتظار فرد برای آنچه درباره پیشبرد برنامه‌های شغلی‌اش در ذهن می‌گذرانده همراه باشد، همچنین در روابط بین فردی اگر فردی انتظار استقبال گرم هنگام ورود به منزل را داشته باشد، در صورت عدم وقوع این رفتار ممکن است این ذهنیت در او شکل بگیرد که اطرافیانش او را دوست ندارند و این موضوع موجب خستگی روانشناختی و عاطفی در فرد شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان، خاطر نشان کرد: افکار متعارض و خستگی روانشناختی می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به افسردگی در فرد شود زیرا فکر متعارض موجب می‌شود تا فرد خود را مدام شکست‌خورده بداند و این موضوع آرام آرام منجر به پایین بودن حرمت و احترام به خود شود.

متن کامل خبر

تاثیر مکمل‌های ورزشی بر ناباروری

محمد اسلامی؛ رئیس اداره باروری سالم  اظهار داشت: 2 میلیون و 250 تا 3 میلیون خانواده نابارور در کشور وجود دارند بر همین اساس برای درمان ناباروری اقدام و پیشگیری از این مساله را در اولویت خود قرار داده‌ایم.

رئیس اداره باروری سالم ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیشگیرانه در موضوع ناباروری فرهنگ‌ سازی برای شیوه زندگی سالم در همه اقشار جامعه بوده و امروزه به دلیل اینکه زنان برای تحصیلات  ازدواج خود را به تعویق می‌اندازند سن باروری نیز تغییر کرده و به دلیل افزایش سن فرد برای ازدواج و باردار شدن در معرض ناباروری قرار گرفتن فرد افزایش یافته.

اسلامی تغذیه نامناسب، استفاده از موبایل و ورزش‌های سنگین همچون بدنسازی را به دلیل اینکه فرد از مکمل ورزشی استفاده کرده و تعادل هورمونی آن به هم می‌خورد فرد را در معرض ناباروری قرار می‌دهد.

وی قراردادن لپ‌تاپ روی پاها و پوشیدن لباس تنگ را از دیگر عوامل نازایی در مردان برشمرد و گفت: براساس علل ناباروری در کشور تولید انبوه مواد آموزشی را آغاز کرده‌ایم و به صورت مکتوب تکثیر و آن را از طریق کانال‌های مختلف توزیع می‌کنیم.

متن کامل خبر

مدت زمان اثر واکسن آنفولانزا

محمدحسین سلطان زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  در مورد واکسن آنفولانزا، اظهارداشت: واکسیناسیون از طریق تزریق به قسمت بالایی بازو انجام می‌گیرد. بزرگسالان تنها سالی یک بار به واکسیناسیون نیاز دارند که از زمان تزریق دو هفته طول می کشد تا شخص را در مقابل آنفولانزا حفاظت می‌کند. همچنین کودکان زیر 12 سال که برای اولین بار واکسینه می‌شوند نیاز به دو بار تزریق،‌ در فواصل 4 تا 6 هفته دارند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد اینکه چه افرادی باید مقابل آنفولانزا واکسینه شوند، افزود: این واکسن برای تمام افراد‌ به ویژه سالخوردگان توصیه می‌شود. واکسیناسیون چنین افرادی که در آسایشگاه سالمندان و در مکان‌هایی به مدت طولانی اقامت دارند نیز توصیه می‌شود.

سلطان‌زاده با اشاره به اینکه واکسن انفولانزا از یک نوع ویروس زنده ضعیف شده که در تخم‌مرغ رشد می‌کند، تهیه می‌شود، ادامه داد: واکسن آنفولانزا کاملا بی خطر است. اما در افرادی که حساسیت به پروتئین‌های تخم مرغ دارند می تواند حساسیت ایجاد کند. فردی که می داند به تخم مرغ آلرژی دارد،‌ نباید این واکسن را تزریق کند.

وی در ادامه گفت: گاهی اوقات محل تزریق دردناک می‌شود و گاهی عارضه شبیه انفلوانزا خفیف، ‌12 ساعت پس از تزریق شروع شده و تا 48 ساعت به طول می‌انجامد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  افزود: اگر شخصی از سلامتی مناسبی برخوردار باشد واکسیناسیون، امکان ابتلا به بیماری انفولانزا را تا حدود 60 درصد کاهش می‌دهد. در افراد ضعیف‌تر درجه حفاظت واکسن کمتر است ولی اگر تزریق صورت گیرد،‌ شدت انفولانزا کمتر می‌شود.

سلطان‌زاده اظهارداشت: با توجه به اینکه ویروس  آنفولانزا هر سال شکل ژنتیکی خود را تغییر می دهد،‌ گفت: اثرات مثبت واکسیناسیون تنها برای یک فصل (‌زمستان)‌باقی می‌ماند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار