وزیر بهداشت از راه‌اندازی سامانه‌ای جهت شناسایی داروهای تقلبی تا پایان سال خبر داد و گفت: مردم از طریق این فناوری می‌توانند از اصالت، تاریخ تولید، مدت زمان اعتبار و قیمت دارو مطمئن شوند.
کد خبر: ۸۵۶۹۹۴۶
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

به گزارش بسیج، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی  با اشاره به خبر منتشر شده در یکی از سایت‌ها مبنی بر فوت دختر دانشجوی دندانپزشکی به دلیل تزریق داروی تقلبی اظهار داشت:‌ به دلیل اینکه این خبر سبب تشویش اذهان عمومی شد از آن سایت شکایت انجام گرفت که امیدواریم دستگاه قضایی برخورد جدی، لازم و قانونی در این زمینه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این خبر به طور کلی دروغ بود، افزود: ما باید برنامه‌ای را داشته باشیم که مردم زمانی که دارو را دریافت می‌کنند از اصالت، تاریخ تولید، زمان اعتبار برای مصرف و قیمت آن مطمئن باشند که این مسئله نیاز به نرم‌افزار دارد.

وزیر بهداشت بیان داشت: امیدواریم تا آخر سال به این فناوری جهت تائید اصالت دارو دست یابیم. این سامانه و فناوری در همه دنیا وجود دارد و دوستان ما نیز تلاش می‌کنند که به این مسئله دست یابند تا مردم بتوانند داروی قاچاق از غیر قاچاق را تشخیص دهند.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه در شبکه توزیع ما هیچ داروی قاچاقی وجود ندارد، افزود:‌ البته متخلفینی هستند که هفته‌ای شناسایی می‌شوند و با آنها برخورد و به دستگاه قضا معرفی می‌شوند که امیدواریم متناسب با مجرمیتشان با آنها برخورد شود.

وی گفت:‌ سامانه تشخیص اصالت دارو توسط سازمان غذا و دارو در حال گذراندن مراحل نهایی است که امیدواریم قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات