رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس بورس لوکزامبورگ دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۸۵۶۹۹۶۰
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از سنا، محمد فطانت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در دیدار با روبرت شارفه رییس بورس لوکزامبورگ، با اشاره به توانمندی اقتصادی ایران و قدمت بازار سرمایه در کشورمان در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک ارتباطات موثری میان بورس لوکزامبورگ و ایران برقرار شود.

وی با اشاره به پتانسیل های موجود در بازار سرمایه ایران از این که همکاری های دو کشور در زمینه اقتصادی و بازار سرمایه گسترش یابد ابراز خوشحالی کرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه این دیدار با اعلام این که زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران فراهم است گفت: سازمان بورس از همکاری های دو جانبه بورس لوکزامبورگ با ارکان بازار سرمایه در ایران حمایت می کند.

وی همچنین خواهان تسهیل زمینه های همکاری مشترک بین نهادهای ناظر دو کشور شد.

بورس لوکزامبورگ، در شهر لوکزامبورگ سیتی و در منطقه جنوبی این شهر واقع است.

زمان شروع معاملات اولیه این بازار از ساعت 7:15 صبح تا ساعت ۱۹ است و معاملات اصلی بازار نیز از ساعت 9 صبح آغاز می شود و تا 17:35 دقیقه ادامه دارد.

بورس لوکزامبورگ یکی از بورس های مطرح اروپایی در زمینه پذیرش اوراق قرضه و بدهی است. در حالی که این بورس با دارا بودن 26 هزارو 684 اوراق بدهی، بزرگترین بورس اروپا در زمینه این اوراق محسوب می شود.

ارسال نظرات