خبرهای داغ:
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین:

12 درصد افت تحصیلی به دلیل عدم گذراندن دوره پیش دبستانی است

طاهرخانی گفت: مطابق بررسی های کارشناسی صورت گرفته مشاهده شده است که 12 درصد افت تحصیلی پایه اول ابتدایی به دلیل عدم گذراندن دوره پیش از دبستانی است.
کد خبر: ۸۵۶۹۹۸۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،جلسه یکپارچه سازی، نحوه مدیریت و نظارت مراکز آموزشی کودکان 4 تا 6 سال استان قزوین در سال تحصیلی  95-94 با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش و معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین برگزار گردید.

رضا طاهرخانی معاون آموزش ابتدایی استان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات هماهنگ مسئولین اداره کل بهزیستی و نیز رحمانی معاون امور اجتماعی ان اداره کل، گزارشی از اقدامات و عملکرد یکساله دوره پیش دبستانی در سطح کشور و استان را ارائه نمود.

وی در ادامه به آثار و  پیامدهای مثبت حضور نوآموزان در کلاس های پیش دبستانی اشاره نمود و گفت: ضرورت اهتمام همه جانبه برای جذب حداکثری از سوی نهادهای مرتبط با آموزش کودکان 4تا6 ساله از ضروریات توسعه دوره پیش دبستانی است.

رضا طاهرخانی به موضوع مهم نرخ تکرار پایه  اول در سال تحصیلی  93-92 اشاره کرد خاطر نشان کرد: مطابق بررسی های کارشناسی صورت گرفته مشاهده شده است که 12 درصد افت و تکرار پایه دانش آموزان پایه اول ابتدایی به دلیل عدم گذراندن دوره پیش از دبستانی است.

معاون آموزش ابتدایی استان تصریح کرد: ضرورت جذب حداکثری کودکان، تعهدات جمهوری اسلامی در اجلاس داکا، بهره مندی از عدالت آموزشی علی الخصوص در مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری، ضرورت ثبت اطلاعات در سامانه سناد توسط کلیه مراکز آموزشی، بازدید و نظارت و تدوین شاخص های مشترک ارزیابی، یکسان سازی و مدیریت محتوای آموزشی، دریافت مجوز راه اندازی و تاسیس کلیه مراکز از سوی آموزش و پرورش در سال تحصیلی آتی (95-94) از جمله برنامه های معاونت آموزش ابتدایی استان می باشد.

معاون آموزش ابتدایی استان همچنین بر اقدامات انجام شده مبنی بر ارایه طرحی با موضوع "مدیریت یکپارچه دوره پیش دبستانی از سوی آموزش و پرورش" در شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار خبر داد.

 همچنین،رحمانی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان نیز در سخنانی ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده، گزارشی از اقدامات مشترک انجام شده در سال تحصیلی گذشته پرداخته و ضمن اعلام آمادگی بر اجرایی شدن موارد ذکر شده تأکید نمود.

داشتن آمار و اطلاعات، برنامه محوری مراکز، آموزش تخصص مدیران و مربیان، ضرورت کمک به خانواده ها و اقشار کم درآمد به منظور جذب حداکثری از دیگر مباحث مطرح شده دراین جلسه بود.

1002/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار