خبرهای داغ:

دهمین یادواره شهدای محله قم نو برگزار شد

دهمین یادواره 30 شهید محله قم نو با حضور حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی جمعه شب در مسجد باقریه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۰۰۳۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در دهمین یادواره 30 شهید محله قم نو، حضرت آیت الله شبیری زنجانی، آیت الله حائری شیرازی، استاندار قم به همراه جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، اهالیمحل و بسیجیان حوزه 16 ناحیه امام رضا(ع) حضور داشتند.

حجت الاسلام سید حسین مومنی از اساتید حوزه و دانشگان طی سخنانی در این مراسم به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) که « مردي از قم مردم را به حق دعوت می کند، افرادي پيرامون او گرد آيند که قلب هايشان همچون پاره هاي آهن استوار است. بادهاي تند حوادث آنان را نلغزاند، از جنگ خسته نشده و نترسند، اعتمادشان بر خدا است و سرانجام کار از آن پرهيزکاران است» اشاره کرد و به موضوع نهضت امام خمینی(ره) و مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پرداخت.

نوحه خوانی علی مالکی نژاد از جانبازان پیشکسوت دفاع مقدس بخش پایانی این مراسم بود.

سردار شهید علی آخوندی فرمانده گردان امام سجاد(ع) و شهید احمد حیدری برادر محمد ودود حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور از جمله شهدای این محله می باشند.

در این مراسم از شهید حسین خزعلی فرزند مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی نیز یاد شد. این شهید بزرگوار در ایام مبارزات انقلاب در کوچه های همین محله به دست مزدوران رژیم طاغوت به شهادت رسید.

حضرت آیت الله موسی شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید در همسایگی همین محله سکونت دارند. در این مراسم، حجت الاسلام محمد علی قلی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام رضا(ع) و محمدرضا موحد فرمانده ناحیه نیز حضور داشتند.

قرار بود رضا غزلی از جانبازان و همرزمان حاج احمد متوسلیان نیز خاطره گویی کند اما به دلیل مشکل پیش آمده در طول مسیر، امکان حضور وی میسر نشد.



ارسال نظرات