رئیس موسسه علمی کاربردی مدیریت شهری وزارت کشور/
رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور گفت: ۶۹ مرکز آموزش عالی علمی کاربردی با پذیرش ۴۴ هزار دانشجو در سطح کشور تحت نظارت موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۰۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمدرضا مردانی، در نشست با شهردار اردبیل اظهار داشت: از اینکه تلاش‌های ما در راستای ارتقای توان، علم و مهارت فرزندان این سرزمین بوده جای افتخار است و امیدواریم که توان آن را داشته باشیم تا در راستای توسعه همه‌جانبه کشور نیز گام های اساسی برداریم.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور هدف از تشکیل دانشگاه جامع علمی کاربردی را مهارت محور کردن دوره‌ها دانست و افزود: در این دانشگاه سعی می‌شود تا آموزش ها به سمت آموزش های کاربردی سوق داده شود که نتیجه اصلی آن کارآفرینی و گسترش اشتغال در جامعه باشد.

وی بیان کرد: اینکه در هر استان و هر شهری مسئولان استان با توجه به نیازها و ویژگی‌های بومی آن مناطق به مقوله آموزش علمی و کاربردی ورود پیدا می‌کنند جای امیدواری بوده و در واقع این اقدام گامی مناسب در راستای تأمین نیازهای تخصصی و آموزش مهارت‌های شغلی کارکنان ادارات در استان‌ها است که در صورت نیاز می‌توانند با آموزش جوانان مستعد امکان تأمین نیروی انسانی آموزش دیده مورد نیاز در آینده را نیز فراهم کنند.

مردانی با بیان اینکه از دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم یاد می‌شود، گفت: در بسیاری از کشورهای جهان چنین دانشگاه هایی در اولویت انتخاب جوانان و خانواده ها بوده و اشتیاق برای حضور در مراکز آموزشی علمی و کاربردی در جهان بیشتر از سایر مراکز آموزش عالی است.

وی توسعه مراکز آموزش علمی کاربردی در استان ها را با توجه به استعدادها و نیازهای اصلی موجود در آن استان ضروری خواند و تصریح کرد: مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه ها با یک نیازسنجی می توانند نسبت به تهیه محتوی و فراهم آوردن بستر برای توسعه آموزش های مورد نیاز در همان مرکز اقدام کنند.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به سابقه تأسیس این موسسه اظهار کرد: اهداف هیئت امنای موسسه در این راستا بوده که با توجه به ظرفیت موجود در وزارت کشور و واحدهای وابسته همچون شهرداری ها، تحول ایجاد شده در مقوله آموزش های علمی و کاربردی این موسسه را به سایر بخش های جامعه نیز تسری بخشند.

مردانی بیان کرد: جهت‌گیری موسسه در این راستا است که در ابتدا یک برنامه ریزی آموزشی برای مدیران عالی و مدیران میانی مجموعه در راستای رویکردهای وزارت کشور انجام شده و پیگیری شود و دوره های تخصصی نیز برای مسئولیت های خاص از سوی هیئت امنای این موسسه در نظر گرفته شده است.

وی استفاده از سیستم های پشتیبان مانند GIS و MIS را از جمله رشته های پیشنهاد شده برای مراکز آموزش علمی کاربردی شهرداری های کشور برشمرد و افزود: آموزش این رشته ها در تصمیم سازی مدیران و بویژه شهرداری ها تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان ناظر تخصصی و سیاستگذار حوزه های آموزشی و پژوهشی بوده و موسسات و دستگاه های اجرایی نیز مجری و مسئولیت اداره، برنامه ریزی و اجرا و وظیفه هماهنگی با واحدهای زیرمجموعه را عهده دار هستند.

وی از فعالیت تعداد 69 مرکز آموزش عالی علمی کاربردی با پذیرش 44 هزار دانشجو در سطح کشور تحت نظارت موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور خبر داد و گفت: این مراکز علاوه بر آموزش دانشجویان خود، مسئولیت برگزاری دوره های ضمن خدمت دستگاه های متبوع را نیز عهده‌دار هستند به طوری که دوره های تخصصی مورد نیاز در این مراکز تعریف و اجرا می شود.

مردانی با ضروری خواندن توجه به امر انتخاب و انتصاب مناسب مدیران شایسته در مراکز آموزش عالی علمی کاربری اظهار کرد: با توجه به این واقعیت که توانمندی های نیروی انسانی و مدیر مرکز نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت هر مرکز دارد بنابراین اگر مدیری مدبر باشد هم کارها خوب پیش می رود و هم پیشرفت کلی خواهیم داشت.

وی رفع برخی موانع برایی گسترش فضای آموزشی مرکز جامع علمی کاربردی شهرداری اردبیل را خواستار شد و افزود: مراکز آموزش فعال در شهرداری مراکز استان ها معمولا به خاطر دسترسی مناسب به اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در مراکز استان ها، موفق عمل می کنند و مرکز شهرداری اردبیل نیز با توجه به فعالیت های مناسبی که تا کنون داشته، قابلیت آن را دارد که به یک مرکز آموزشی موفق و در خور شأن نام اردبیل تبدیل شود.

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور از شهردار اردبیل، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری، مسئولین استان و مسئولین مرکز علمی کاربردی استان اردبیل به خاطر تلاش و حمایت های بی دریغ از این مجموعه قدردانی کرد.

ارسال نظرات