رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل/

۲۵هزار اصله نهال پسته بین کشاورزان اردبیلی توزیع شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای تغییر الگوی کشت در سطح استان اردبیل ۲۵هزار اصله نهال پسته بین کشاورزان استان و به‌ویژه در شهرستان‌های مشگین‌شهر و گرمی توزیع شده است.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۱۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی، در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در راستای تغییر الگوی کشت در اردبیل اظهار داشت: تغییر الگوی کشت از جمله روش‌های نوین کشاورزی و باغبانی بوده که در سال‌های اخیر با هدف افزایش بهره‌وری و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی در استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه کشت گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی منطقه از جمله اقدامات در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی است، بیان کرد: یکی از اقداماتی که در راستای تغییر الگوی کشت در استان انجام شده است، توسعه کشت پسته در مناطق مستعد بوده که در همین راستا 25هزار اصله نهال پسته عمدتاً در شهرستان‌های مشگین‌شهر و گرمی توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه تغییر الگوی کشت در باغات مشگین‌شهر نیز اجرا شده است، افزود:‌ مشگین‌شهر بیشتر به‌دلیل دارا بودن باغات سیب و انگور مشهور است اما چند سال است به‌دلیل توسعه باغات پسته این شهرستان به یکی از مناطق پسته‌خیز شمال‌غرب کشور تبدیل شده و توانسته محصولات کیفی و کمی خوبی تولید کند.

سروی تصریح کرد:‌ روند کشت و تولید پسته در سطح استان روند خوب و مطلوب و امیدوارکننده‌ای بوده که سبب افزایش درآمد کشاورزان و باغداران منطقه با تغییر الگوی کشت محصول پسته شده و امیدواریم این روند در سطح استان ادامه داشته باشد چرا که حمایت‌های لازم از توسعه کشت این گونه محصولات در سطح استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده جهاد کشاورزی کنار توسعه و کشت محصول پسته در راستای تغییر الگوی کشت در استان گفت: افزایش تولید گیاهان دارویی از 57 رقم به 125 رقم، توزیع 72 تن بذر زعفران و کشت بادام‌زمینی در 500 هکتار از زمین‌های شمال استان از دیگر اقدامات در این حوزه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: تلاش و جدیت بر این است تا با تغییر الگوی کشت از جمله کشت و توسعه گیاهان دارویی، توسعه کشت زعفران و محصولاتی نظیر گل محمدی و کشت متراکم گلخانه‌ای زمینه‌های توسعه اقتصادی استان اردبیل فراهم شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار