خبرهای داغ:
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قزوین:
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: فضای رسانه ای پرشور و فعال در عرصه انتخابات متاثر از تکثر سیاسی موجود و بالفعل در جامعه است.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۳۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری ،نصرت اله علیرضایی در ششمین جلسه ستاد انتخابات استان که باحضور علی پور علی مطلق مدیرکل انتخابات وزارت کشور و دبیر ستاد انتخابات کشور در سالن جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری برگزار شد بیان داشت: قزوین استانی سیاسی است و سرمنشا و خاستگاه همه جریانات سیاسی به نوعی به قزوین برمی گردد و سرشاخه های این جریانات از ملی مذهبی گرفته تا اصلاح طلبان و اصولگرایان اصالتا" قزوینی هستند.

 وی افزود: این تنوع و تکثر سیاسی موجود و بالفعل  از یک طرف و نزدیکی به پایتخت از طرفی دیگر باعث شده که فضای انتخابات در استان قزوین همواره فضایی پرشور و پرنشاط،رقابتی،حساس و پویا باشد.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابان اساتن  اظهار داشت: تکثرسیاسی موجود در استان به  خوبی خود را در فضای رسانه های مجازی و مکتنوب نشان می دهد بگونه ای که قزوین  از نظر تعداد و حجم رسانه های مجازی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داداه است.

وی اظهار کرد: درحال حاضر به جزء پایگاه های اطلاع رسانی دستگاه های دولتی و شهرداری ها بیش از 60 پایگاه خبری و وب سایت  با محوریت و مدیریت بخش غیردولتی در قزوین فعالیت دارند و در سطح رسانه های مکتوب نیز بیشتر نشریات سراسری در استان دارای نمایندگی هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن 25 نشریه و هفته نامه محلی در استان فعال هستند که 60 درصد آنها به شکل ثابت و 40 درصد به شکل فصلی  و موسمی و بیشتر در ایام انتخابات فعال و باز نشر می یابند.

علیرضایی با اشاره به گرایش سیاسی رسانه ها و نشریات محلی استان اظهار کرد: 55 درصد از نشریات محلی استان دارای گرایش اصولگرایی و 45 درصد از گرایش اعتدال و اصلاح طلبی برخوردار هستند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری تصریح کرد: در طول سه ماه گذشته 5 پایگاه خبری در استان راه انداری شده اند که بیشتربه انعکاس اخبار و تحلیل های سیاسی و انتخاباتی می پردازند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان اظهار کرد: در چنین فضایی و براساس این تحلیل توجه به موضوع انتخابات از از جمله دغدغه ها و اولویت هایی است که در دستور کار روابط عمومی استانداری و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات قرار دارد.

وی گفت: در طول چندماه گذشته بالغ بر 60 خبر انتخاباتی در پایگاه اطلاع رسانی استانداری درج و منعکس شده و یک قسمت مجزا و مستقل با عنوان ستاد انتخابات استان در سایت طراحی و راه اندازی شده است.

علیرضایی گفت: چاپ کتابچه منشور انتخابات از نگاه ریاست جمهوری که مربوط به بیانات حجت الاسلام دکتر روحانی در همایش سراسری فرمانداران در اردیبهشت ماه سال جاری می باشد از دیگر اقدامات کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان می باشد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری ادامه داد: در حال حاضر تمامی اخبار انتخابات در سطح رسانه های مکتوب و مجازی از طریق این کمیته رصد می شودد و علاوه برآن برگزاری نشست های خبری برای رئیس و اعضای ستاد انتخابات استان از دیگر برنامه های پیش رو و در دست اقدام است.

وی در پایان بر انجام نظرسنجی انتخاباتی و ساماندهی شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها