خبرهای داغ:
نقیبی گفت: نظارت بر ذبح شرعی دام(به منظور اطمینان از حلیت گوشت دامهای کشتار شده در این روز) ازاقدامات انجام شده توسط این اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستانهای تابعه است.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۴۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

بهمن نقیبی مدیر کل اداره دامپزشکی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج از قزوین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان اظهار کرد: به منظور ارتقاء سطح سلامت و جلوگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام‌ اداره کل دامپزشکی استان قزوین اقدامات ذیل را اجرا  کرده ویا در دستور کار قرار دارد.

وی افزود:با عنایت به سنت رایج ذبح و قربانی دام توسط حجاج ، به منظور ارتقاء سطح سلامت  شهروندان و جلوگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و داماز میان 1709 بیماری ،832 بیماری از طریق حیوانات به انسان منتقل می شود.

 این مسئول تصریح کرد:نظارت بر ذبح شرعی دام(به منظور اطمینان از حلیت گوشت دامهای کشتار شده در این روز) ازاقدامات انجام شده توسط این اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستانهای تابعه است.

نقیبی،تهیه و نصب بنر ویژه عید سعید قربان ونصب در برخی از نقاط استان ،راه اندازی سامانه 1512، جهت سهولت تماس شهروندان با اداره کل دامپزشکی استان قزوین،تهیه فیلم چگونگی انتخاب دام سالم ونحوه ذبح وبازرسیهای پس از کشتار دام جهت پخش از صدا وسیمای مرکز قزوین و بازرسی بهداشتی دامها قبل از کشتار ، در میادین عرضه دام از اقدامات بارز آستانه عید سعید قربان عنوان کرد.

 و ی ادامه داد:استقرار 38 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی گوشت ونظارت بر ذبح شرعی از ساعت 7صبح الی 13 بعد از ظهر روز عید قربان در محل اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستانهای تابعه،استقرار اکیپ های ویژه بازرسی بهداشتی و ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه دام استان ،استقرار نیرو در محل شبکه ها و اداره کل دامپزشکی جهت پاسخگویی تلفنی وحضوری به شهروندان محترم و اعزام اکیپ های سیار به محل های مورد نظرو هماهنگی با شهرداری های شهرستانهای استان به منظور جمع آوری ضایعات حاصل از کشتار در روز عید قربان، در راستای پیشگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان ودام (زئونوزها) از دیگر اقدامات در حال انجام این ایام است.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها