امام جمعه نیر/

حمله به حجاج ایرانی برگی سیاه در تاریخ حکومت آل سعود

امام جمعه نیر گفت: مراسم حج سال۶۶ یکی از صفحات کتاب پرجنایت خاندان آل سعود است.
کد خبر: ۸۵۷۰۱۴۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسسیج از نیر، حجت الاسلام میکائیل مقدسی، در خطبه های این هفته نماز جمعه نیر با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهیاظهار داشت:اقدام عربستان در حمله به مردم بی دفاع یمن نشانه ضعف و استیصال رژیم آل سعود در رسیدن به خواسته های خود در منطقه خاورمانه دانست.

امام جمعه نیر با محکوم نمودن جنایات آل سعود در حمله به یمن گفت: مردم یمن تربیت یافته مکتب سیدالشهدا هستند و با مقاومت خود عربستان را به خاک مذلت کشانده و این کشور را به قبرستان آنها تبدیل می کند.

وی افزود: آل سعود با عقاید تکفیری خود به نام اسلام جسارت هایی علیه مسلمانان می کند و خیانت های آنها کمتر از جنایت های رژیم صهیونیستی نیست.

حجت الاسلام مقدسی ادامه داد: رژیم آل سعود با تبلیغات گسترده در جهان، خود را خادم الحرمین معرفی می کند در حالی که درآمدهای کلان نفتی عربستان صرف مبارزه با اسلام می شود و همگان می دانند که آل سعود تحت سلطه آمریکا است.

وی افزود: مراسم حج سال۶۶ یکی از صفحات کتاب پرجنایت خاندان آل سعود است که در آن کشتار بیش از ۲۷۰ نفر از شهروندان ایرانی که برای حضور در مراسم حج شرکت کرده بودند را رقم می زند.

خطیب جمعه نیر افزود: روز ششم ذی الحجه یادآور مراسم برائت از مشرکین زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است. حاجیان ایرانی به همراه برخی از حجاج سایر کشورها که به صف ایرانیان پیوسته بودند راهپیمایی عظیم برائت از مشرکین را در مکه معظمه آغاز کردند. حجاج بیت الله الحرام در این راهپیمایی با شکوه ضمن تنفر از آمریکا و اسرائیل از همه کافران و مشرکان اعلام برائت نموده و مسلمانان سراسر جهان را به اتحاد و یکپارچگی جهت مبارزه با سلطه قدرت های شیطانی و در راس ان شیطان بزرگ امریکای جنایتکار دعوت کردند.

حجت الاسلام مقدسی گفت: پس از آن بود که ناگهان ستون هایی از حکومت آل سعود هویدا می شوند که لحظه ای بعد به طرف صفوف حمله کرده و با باتوم بر سر و صورت زائران بی گناه می کوبند . این گروه از یک سو و گروه دیگری نیز از بالای پله ها و ساختمان ها سنگ و آجرو آهن و شیشه و بلوک سیمانی که از جند روز قبل گذاشته شده بود بر سر و روی مردم می ریختند و شلیک گازهای سمی و خفه کننده آغاز شد و به دنبال آن رگبار گلوله ها به قصد کشتن راهپیمایان به سوی آنها سرازیر گردید و پیکرهای پاک آسمانی که جرمشان اعلام برائت و بیزاری از آمریکا و اسرائیل و ایادی نا پاک آنها بود در خاک و خون غلتیدند.

وی تصریح کرد: به هر حال قتل عام حجاج در کنار تمام دردناکیش ماهیت کشورهای مرتجع عرب و ارتباط و همکاری آنها با استکبار جهانی را به اثبات می رساند.

ارسال نظرات